Je členem jedné z nejstarších šperkařských rodin na světě. Od roku 1754 si z generace na generaci předávají tajemství tradičního řemesla, výroby a péče o šperky pod značkou Gismondi. „Jsem jediný z rodiny, kdo se rozhodl, že bude v rodinném řemesle pokračovat. Není to jednoduchá práce, ale nechci nikdy zapomenout, odkud jsem přišel,“ říká současná hlava rodiny Massimo Gismondi.
V Pařížské ulici v Praze jste nedávno otevřel první český obchod. V Česku asi bude jediný. Která další města máte v plánu?
Náš byznys v Evropě roste, mám z toho velkou radost. Další butik plánujeme otevřít v Římě v roce 2020. Chceme se ještě více dostat na americký trh, kde už se naše výrobky v některých městech prodávají. Jsme tam součástí skupiny Neimann Marcus a naše šperky jsou k dostání v Atlantě a i v San Francisku. Chceme růst, ale krok za krokem.
Jste zatím s pražským byznysem spokojeni?
Ano, daří se nám tady. Jsme tu zatím jen pár měsíců, ale vidím tady velký potenciál.
Kdo je tu typický zákazník? Hlavně turisté?
To úplně ne, nakupují u nás v první řadě Češi. Je hodně důležité, abychom dokázali vytvořit základnu pro lokální klienty, abychom si s nimi vytvořili vztah. Turisté přicházejí na řadu až jako druzí. Překvapilo nás ale, že si naše šperky v Česku kupují i Číňané, Arabové a další z celého světa.
Kolik je potřeba zaměstnanců k provozu firmy, která vyrábí a distribuuje šperky do docela široké sítě obchodů?
V naší firmě máme celkem 32 zaměstnanců. Jinak máme tým čtyř lidí, kteří se starají o design šperků.
Čím se při tvorbě nových klenotů inspirujete?
Hodně cestuji, čímž získávám zkušenosti. To obohacuje duši a inspirace přichází sama. Snažím se znázorňovat hlavně emoce, které můžete na našich klenotech vidět.
Pokračování rozhovoru, který tvoří součást magazínu Osobnosti, je dostupné předplatitelům E15 Premium:
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!