Šperkař Gismondi: Vášeň pro práci musíte mít v krvi

Massimo Gismondi

Massimo Gismondi Zdroj: Jiří Koťátko, E15

Massimo Gismondi
Massimo Gismondi
Massimo Gismondi
Massimo Gismondi
Massimo Gismondi
8
Fotogalerie

Je členem jedné z nejstarších šperkařských rodin na světě. Od roku 1754 si z generace na generaci předávají tajemství tradičního řemesla, výroby a péče o šperky pod značkou Gismondi. „Jsem jediný z rodiny, kdo se rozhodl, že bude v rodinném řemesle pokračovat. Není to jednoduchá práce, ale nechci nikdy zapomenout, odkud jsem přišel,“ říká současná hlava rodiny Massimo Gismondi.

V Pařížské ulici v Praze jste nedávno otevřel první český obchod. V Česku asi bude jediný. Která další města máte v plánu?

Náš byznys v Evropě roste, mám z toho velkou radost. Další butik plánujeme otevřít v Římě v roce 2020. Chceme se ještě více dostat na americký trh, kde už se naše výrobky v některých městech prodávají. Jsme tam součástí skupiny Neimann Marcus a naše šperky jsou k dostání v Atlantě a i v San Francisku. Chceme růst, ale krok za krokem.

Jste zatím s pražským byznysem spokojeni?

Ano, daří se nám tady. Jsme tu zatím jen pár měsíců, ale vidím tady velký potenciál.

Kdo je tu typický zákazník? Hlavně turisté?

To úplně ne, nakupují u nás v první řadě Češi. Je hodně důležité, abychom dokázali vytvořit základnu pro lokální klienty, abychom si s nimi vytvořili vztah. Turisté přicházejí na řadu až jako druzí. Překvapilo nás ale, že si naše šperky v Česku kupují i Číňané, Arabové a další z celého světa.

Kolik je potřeba zaměstnanců k provozu firmy, která vyrábí a distribuuje šperky do docela široké sítě obchodů?

V naší firmě máme celkem 32 zaměstnanců. Jinak máme tým čtyř lidí, kteří se starají o design šperků.

Čím se při tvorbě nových klenotů inspirujete?

Hodně cestuji, čímž získávám zkušenosti. To obohacuje duši a inspirace přichází sama. Snažím se znázorňovat hlavně emoce, které můžete na našich klenotech vidět.

Pokračování rozhovoru, který tvoří součást magazínu Osobnosti, je dostupné předplatitelům E15 Premium:

 

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!