Propad tržeb a kritika na sítích. Spotřebitelé trestají firmy, které nechtějí odejít z Ruska

Jednou ze značek, na kterou se obrátil hněv spotřebitelů v Polsku, je francouzský maloobchodní řetězec Leroy Merlin. Kritici na sociálních sítích jej překřtili na „Leroy Kremlin“.

Jednou ze značek, na kterou se obrátil hněv spotřebitelů v Polsku, je francouzský maloobchodní řetězec Leroy Merlin. Kritici na sociálních sítích jej překřtili na „Leroy Kremlin“. Zdroj: Reuters

Firma Nestlé se po silné kritice tento týden rozhodla stáhnout z Ruska část svých produktů včetně značky KitKat.
Polská vláda zvažuje, že uvalí speciální daň na nadnárodní korporace, které odmítají odejít z Ruska. Na snímku polský premiér Mateusz Morawiecki.
Válka na Ukrajině trvá už přes měsíc.
Vyvázat se z kontraktů s franšízanty je pro některé firmy složité, vysvětlují právníci. Například společnost McDonald's však všechny své restaurace v Rusku uzavřela.
5
Fotogalerie

Rusko se kvůli invazi na Ukrajinu stává pro obchodníky čím dál toxičtějším trhem. Značky, které v zemi zůstávají, riskují poškození jména a čelí bojkotům západních spotřebitelů. Pro některé by však byl okamžitý odchod z Ruska velice komplikovaný. „Nejde to bez dalekosáhlých právních následků,“ vysvětluje Graeme Payne, expert na obchodní právo z britské advokátní kanceláře Bird & Bird.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!