Filipíny se snaží přilákat turisty na „více zábavy“

Turistika na Filipínách

Turistika na Filipínách Zdroj: profimedia.cz

„Na Filipínách si užijete více legrace“ – touto frází se ostrovní stát v jihovýchodní Asii snaží přilákat turisty. Se svými 7100 tropickými ostrovy mají Filipíny určitě co nabídnout, jenže turisté se zdejším panenským plážím zatím vyhýbají. Dávají přednost Malajsii, Thajsku, Singapuru, Indonésii a Vietnamu, ukazují loňské statistiky Světové turistické organizace. Filipínská vláda se to rozhodla změnit.

Kampaň se sloganem It’s more fun in the Philippines se nečekaně ujala hlavně díky internetu. Bloggeři, tweeteři a lidé na Facebooku si vytvářejí vlastní verze reklamy, které používají stejný slogan jako oficiální vládní verze. Reklama v lidech vyvolala národní hrdost – Filipínci spontánně a ve velkém vyrábějí fotografie a videa, která se šíří sdílením.

Čtěte také:

Obrazem: Konec půstu slaví Filipínci sebetrýzněním

Podívejte se: Deset nejohroženějších památek v Asii

Filipínský McDonald’s poráží svůj americký vzor

Z lidové tvorby se zdá, že na Filipínách je všechno „více legrace“: od potápění, létání letadlem, hraní angry birds až po korupci a chudobu. Na 27 milionů Filipínců na Facebooku se předhání v tom, kdo přijde s chytřejší nebo vtipnější reklamou. Stačí zajít na internet a po zadání slov More Fun vyskočí tisíce verzí spotu.

Samotný slogan přitom není ničím novým – jako první s ním přišlo v padesátých letech Švýcarsko. V době internetu, sociálních sítí, které umožňují „tagování“, ale získal zcela nové možnosti. Tři měsíce po spuštění kampaně hlásí Filipíny nárůst zájmu turistů o šestnáct procent na 1,1 milionu lidí. Ve srovnání s malajsijskými 24 miliony nebo thajskými šestnácti miliony je to ale pořád směšně málo.

Je třeba zlepšit dopravu, služby, infrastrukturu i bezpečnost

Filipíny čeká spousta práce, než dožene své sousedy z organizace ASEAN. Musí zlepšit dopravu, služby, infrastrukturu, zvýšit bezpečnost a negativní předsudky a hlavně zařídit, aby turisté chtěli zemi navštěvovat sami od sebe.

Nejvíce chybí letiště, zpevněné cesty a slušné ubytování. „Je těžké najít na Filipínách dostupné bydlení stejné kvality jako v Thajsku či Malajsii,“ říká kanadská turistka na návštěvě Filipín, která je v zemi poprvé.

Mezeru na trhu se snaží zaplnit Jay Aledeguer, byznysmen z města Cebu, což je jedna z hlavních turistických destinací. Šéf firmy Islands Group vloni založil hotelovou firmu, která kopíruje obchodní model nízkonákladových aerolinek. Všiml si totiž, že Cebu nabízí buďto drahé hotely, nebo laciné bydlení v soukromí. Založil dva hotely Island Stays a chystá další.
Německý pár, který vloni navštívil Filipíny, také upozorňuje, že je třeba pečlivě plánovat.

Frekvence lodí a letadel přepravujících z jednoho ostrova na další je totiž nízká. Pro Evropany navíc není cestování na Filipíny snadné, jelikož neexistují přímé lety. Filipínské aerolinky do Evropské unie létat nesmějí.

Přichází čas Filipín

Čas Filipín přesto přichází. „Tahle destinace je teď na řadě. Hodně turistů už bylo v Thajsku, Singapuru a Vietnamu a chtějí objevit nová místa v jihovýchodní Asii,“ říká Jonas, mladý cestovatel ze Švédska, který Filipíny procestoval.

Lidí, jako je on, chce vláda přilákat více. Rozjela marketingovou kampaň, objednala si reklamy na mezinárodním kanálu stanice CNN nebo na taxících a autobusech v Londýně. Čeká ji ale ještě hodně práce: chytlavý slogan a reklamy nestačí.

Autorka je spolupracovnicí redakce