„Návrat k německé marce by byl katastrofální,“ prohlásil finanční šéf u bavorské automobilky BMW Friedrich Eichiner. „Musíme učinit vše, abychom tomu zabránili,“ dodal. Šéf konkurenčního Daimleru Dieter Zetsche prostřednictvím svého mluvčího rovněž podpořil zachování společné měny a členství Německa v eurozóně.
Podobně i výkonný ředitel Deutsche Post Frank Appel dlouhodobě zdůrazňuje význam eura pro německé hospodářství. „Jakkoli vysoká bude cena za záchranu eura, bude to méně než to, co už euro Německu a Evropě přineslo a bude nadále přinášet v budoucnosti,“ je přesvědčen Appel. „Euro přináší velké výhody zvlášť Německu a Evropa potřebuje společnou měnu, aby byla schopná konkurovat Americe a Asii,“ dodal Appel.
Také telekomunikační gigant Deutsche Telekom tvrdí, že jednotná měna prokázala svou obrovskou hodnotu pro Německo. „Studie McKinsey dospěla k závěru, že asi 165 miliard eur (přes 4,2 bilionu korun) německého hrubého domácího produktu za rok 2010 lze připsat k dobru euru a od zavedení eura bylo vytvořeno zhruba devět milionů pracovních míst,“ hájí euro Deutsche Telekom. „To jsou jasné a měřitelné argumenty pro silné a stabilní euro,“ uvedla společnost ve svém prohlášení.
Podle největší evropské automobilky Volkswagen, do jejíž skupiny patří i Škoda Auto, se euro od svého zavedení ukázalo jako stabilní měna, která se stala celosvětově druhou nejdůležitější po americkém dolaru. „Podle našeho názoru tu dosud nešlo o krizi eura, ale spíš o krizi dluhů vlád a bankovní krizi, která vytvořila rostoucí nejistotu a značnou ztrátu důvěry mezi účastníky trhu,“ argumentuje výrobce automobilů.
Šéf plynárenské skupiny Linde Wolfgang Reitzle případné opuštění eura nevidí katastroficky. Domnívá se, že německý průmysl by přechod na staronovou měnu přežil. „Ačkoli by to vedlo ke zvýšení nezaměstnanosti, protože export by utrpěl ránu, zvýšil by se tlak na větší konkurenceschopnost,“ řekl Reitzle. „Pokud se nám nepodaří přivést krizové země k disciplíně, Německo musí vystoupit,“ dodal Reitzle.