Švýcarské hodinky zezelenají. Výrobci se snaží oslovit mladé | E15.cz

Švýcarské hodinky zezelenají. Jejich výrobci se snaží oslovit mladou generaci

Lukáš Vojáček

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Švýcarská hodinářská společnost Greubel Forsey se připojila k zástupu luxusních značek, které se v poslední době snaží vyjít vstříc současným environmentálním trendům, a naklonit si tak zejména mladší zákazníky, píše agentura Bloomberg. Firma minulý týden oznámila, že od ledna příštího roku už nebude používat zvířecí kůži na výrobu řemínků a nahradí ji alternativním materiálem rostlinného původu. Jeho přesné složení nespecifikovala.

Greubel Forsey patří v hodinářském průmyslu k těm nejprestižnějším značkám. Vyrábí jen kolem stovky hodinek ročně a jejich cena začíná na více než 200 tisících dolarech, tedy 4,3 milionu korun za kus. Loňská pandemie však měla na trh s luxusním zbožím silný dopad. Export všech švýcarských hodinek do zahraničí se za rok 2020 meziročně snížil o 21,8 procenta.

Není také žádným tajemstvím, že drahé hodinky zůstávají dlouhodobě doménou starších kupců, zatímco takzvané generace Y a Z čili jedince narozené po roce 1981 tyto produkty příliš nelákají. Zřejmě proto se teď firmy snaží mladé klienty zaujmout tím, že přecházejí na zelenější výrobu.

„Neustále narůstá počet zákazníků a mladých lidí, kteří jsou mnohem více informovaní a dávají si pozor na to, co nakupují,“ souhlasí Bassel Choughari, portfolio manažer ve francouzské investiční společnosti Montpensier Finance. „Firmy musejí převynalézt svůj byznys prakticky ve všech odvětvích a není důvod, aby hodinářství bylo výjimkou,“ dodává.

Vedle Greubel Forsey začala už dříve nabízet hodinky s alternativními řemínky také švýcarská společnost International Watch Company (IWC). Na jejich výrobu používá papír. Další luxusní značka Panerai nedávno založila nový dodavatelský řetězec, v jehož rámci vyrábí hodinky téměř výhradně z recyklovatelných materiálů. 

„Samotné luxusní hodinky mohou být považovány za ekologický produkt, neboť se dají opravit a předpokládá se, že po zakoupení vydrží kupci po několik generací. To už ale dnes zákazníkům nestačí,“ vysvětluje Oliver Mueller z poradenské firmy LuxeConsult. „Nátlak ze strany veřejnosti odstartoval změnu a značky musí naplnit očekávání svých klientů. Čas potrestá ty, kteří doufají v zázračné zachování současného stavu,“ myslí si Mueller.

Udržitelnost a ohleduplnost k životnímu prostředí se postupně stává trendem i u jiných druhů luxusního zboží. Třeba obří dánský výrobce šperků Pandora letos přestal používat běžné diamanty a nahradil je kameny uměle vytvořenými v laboratoři. Rovněž za účelem oslovit mileniály. Laboratorně vyrobené diamanty jsou navíc levnější a zájem o ně v posledních čtvrtletích prudce roste. 

Francouzská společnost s luxusními předměty Hermès se zase aktuálně snaží snížit svou uhlíkovou stopu tím, že přestala dovážet ocel z Japonska a místo toho ji odebírá z Rakouska. Používá rovněž recyklované zlato.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video