Platforma Zoom bojuje s konkurencí. Přichází se svou největší akvizicí a kupuje Five9

Nedílnou součástí pandemie koronaviru se stala platforma Zoom.

Nedílnou součástí pandemie koronaviru se stala platforma Zoom. Zdroj: Reuters

Poskytovatel videohovorů Zoom Video Communications Inc. koupí provozovatele cloudových call center Five9 za 14,7 miliardy dolarů, tedy za 318 miliard korun. Pro Zoom je to zatím jeho největší akvizice a přichází v době, kdy konkurence v jeho hlavním odvětví videokonferencí sílí. Oznámila to společnost Zoom v noci na dnešek.

Poskytovatel telekonferenčních služeb se po pandemii nemoci covid-19 stal obecně známou společností a oblíbencem investorů, protože podniky a školy začaly hojně využívat jeho služby k pořádání virtuálního vyučování, kancelářských schůzek a společenských akcí. Firma se nyní zaměřuje na svůj dva roky starý produkt cloudového volání Zoom Phone a produkt pro pořádání konferencí Zoom Rooms, protože větší hráči na trhu Facebook a Google posilují své produkty.

Zoom uvedl, že akvizice podpoří jeho pozici u firemních zákazníků a je velkou příležitostí pro další růst, protože se tak dostane na trh s kontaktními centry. Doplní také jeho službu Zoom Phone a přinese nové zákazníky z Five9. Mezi ty patří mimo jiné společnosti Under Armour, Lululemon, Athletica a Olympus.

Akvizice se uskuteční formou výměny akcií. Podle dohody akcionáři Five9 získají za každou svoji akcii 0,5533 akcie firmy Zoom. Na základě závěrečné cen akcií z 16. července to odpovídá zhruba 200,28 USD za jednu akcii Five9, což představuje zisk téměř 13 procent. Dohodu již schválily správní rady obou firem. Dokončena by měla být v první polovině příštího roku.

Firma Zoom vstoupila na akciový trh v roce 2019. Za poslední rok akcie firmy posílily o 45 procent, protože její konferenční platformy zaznamenaly prudký růst využívání v reakci na pandemii, která vyvolala prudký posun k práci, učení a společenským kontaktům přes internet. Tržní kapitalizace firmy je nyní zhruba 106 miliard USD.

Podle technologické společnosti Gartner globální výdaje za cloudové konference v letošním roce stoupnou na 5,41 miliardy USD z loňských 5,02 miliardy USD. Podle analytiků lídry na tomto trhu jsou firmy Zoom a Cisco, napsala agentura Reuters.