ČD zmodernizují 15 rychlíkových vagónů za 270 milionů korun

Modernizace počítá mimo jiné s polohovatelnými sedačkami, zásuvkami pro napájení drobné elektroniky a audiovizuálním systémem. Upraveny budou i podvozky, což umožní zvýšit maximální povolenou rychlost ze 120 kilometrů v hodině na 140 kilometrů. Vyšší bezpečnost zajistí elektropneumatická brzda a systém předsuvných dveří s elektrickým pohonem, které budou během jízdy blokované proti otevření.
Rekonstruované vozy by měly nahradit starší vagóny na dálkových tratích Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín. České dráhy rovněž počítají s nasazením těchto vozů pro mezinárodní spoje.
Včera ČD informovaly o vypsání dalších výběrových řízení na opravy více než 2150 lokomotiv a osobních vagónů za celkem 7,1 miliardy korun. Zakázku společnost rozdělila do 18 výběrových řízení podle jednotlivých kolejových vozidel, jichž se budou opravy týkat.
České dráhy se snaží zvyšovat úroveň služeb a modernizovat vozový park kvůli očekávanému nástupu konkurence v osobní železniční dopravě. Letos v září plánuje na trati Praha - Ostrava spustit dálkové vlaky společnost RegioJet ze skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury. Od prosince 2012 chce na stejnou trasu vyjet společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného.
Rozšiřování a modernizaci vozového parku umožnily Českým drahám dlouhodobé smlouvy o provozu osobní dopravy z roku 2009. Na nákup a opravy lokomotiv a vagónů firma získala peníze také z dluhopisů; v červnu vydala dluhopisy za 300 milionů eur (asi 7,3 miliardy korun). Pro letošní rok firma plánuje do obnovy vagonů, lokomotiv a vlakových souprav investovat až 8,6 miliardy korun.