Dráhy posílají motorové vlaky i pod dráty

Vodáci, kteří v létě povltavskou trať hojně využívají, tak musejí každý den snášet větší či menší zpoždění, někdy v řádech desítek minut. Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského jde o přechodný stav. „Pro trať se počítá s elektrickými lokomotivami, ty se však musejí poněkud upravit pro provoz s vybranými typy vozů. Jde například o zavírání dveří,“ uvedl Šťáhlavský. „Chtěli bychom také na trať vrátit patrové vozy, které zde v minulosti jezdily,“ dodal. Upravené elektrické lokomotivy by se prý mohly vrátit na trať ještě letos na přelomu léta a podzimu. To už však bude po vodácké sezoně.
Jihočeský paradox ještě zesiluje skutečnost, že lipenská železnice patří k nejstarším elektrifikovaným tratím
v Čechách; letos slaví sto let od svého vzniku. V roce 2005 ji navíc správa železnic vybavila novou napájecí soustavou na 25 tisíc voltů. Jízda motoráků pod dráty není v tuzemsku zcela výjimečný jev. Vždy však jde o ekonomicky odůvodnitelné případy. Například rychlíky z Prahy přes Písek do Českých Budějovic jsou v celé trase tažené motorovou lokomotivou, ačkoliv až do Zdic vede trolej. Přepřahání by ale vlak významně zdrželo.