Jančurův Tick Tack najme místo zaměstnanců živnostníky

Sama společnost zatím odmítá změny komentovat, prostřednictvím e-mailů ale už o nich zpravila své zákazníky. Zároveň jim oznámila, že transformace si vyžádá dočasné omezení služeb. S výjimkou pražského letiště například nebude možné objednávat vozy několik dní dopředu, společnost rovněž varuje, že z kapacitních důvodů nemusí některé zákazníky uspokojit vůbec. Potíže by měly trvat několik týdnů.
„Tick Tack se mění tak, aby do budoucna rozšířil své služby na násobně širší portfolio zákazníků,“ píše se v prohlášení společnosti. Přeměna řidiče-zaměstnance na řidiče-živnostníka prý dá společnosti potřebnou flexibilitu pro růst. Tick Tack údajně plánuje provozovat pod svým dispečinkem až tisíc vozů, čímž by se zařadil mezi největší taxislužby v Praze. Dnes má kolem 150 aut.
Lídrem trhu je AAA Radiotaxi podnikatele Jiřího Kvasničky, pro kterou jezdí přes 1200 smluvních vozů. AAA díky vítězství v tendru obsluhuje i pražské letiště, což je lukrativní štafl, po kterém pokukuje i Jančura.
Živnostníci nestávkují
Jádrem flotily Tick Tacku mají zůstat i nadále luxusní bílé vozy Audi A6, expanzi chce ale firma pravděpodobně nasměrovat do nižšího segmentu. Změna obchodního modelu může souviset i s nespokojeností řidičů, kteří koncem loňska zhruba po roce fungování firmy dokonce vyhlásili stávkovou pohotovost. Zaměstnanci kritizovali „poměry ve firmě, personální i finanční politiku“. Hlavním důvodem zřejmě byly nízké platy. Stávka nakonec skončila neúspěchem, když ji podpořila jen hrstka řidičů.
„Náš řidič nemá důvod krást, protože je to náš zaměstnanec a tak je i placen,“ řekl koncem roku 2013 Jančura, když se svým společníkem Tomášem Novákem zahajoval tažení za „humanizaci pražské taxislužby“. Oproti zaměstnancům živnostníci ale zpravidla nestávkují. Čísla o hospodaření firmy zatím nejsou ve veřejných zdrojích dostupná.
Tick Tack před rokem 2013 fungovala pod Novákovým vedením jako malá taxislužba o třiceti vozech, která se zaměřovala na firemní a movitější klientelu. Mimo jiné spolupracovala i s Jančurovým vlakovým dopravcem RegioJet. Přede dvěma lety vznikla nová firma, kde drží Student Agency osmdesát procent. Jančura podle svých slov do rozjezdu nového podnikání investoval desítky milionů korun. Zbylých dvacet procent připadá původní Novákově dopravní společnosti.