Ke správě železnic přejde část vedení Českých drah

Ten je služebně nejstarším náměstkem na dráze a zároveň zasedá v představenstvu národního dopravce. Sám náměstek předpokládá, že v představenstvu skončí.
Zatím ale není jasné, kam se zařadí ve struktuře správy železnic. „O dalším působení v SŽDC se bude rozhodovat v rámci připravované organizační struktury v této společnosti,“ uvedl Kolář.
Sdílnější nebyl ani ministr dopravy Pavel Dobeš. „Budu to řešit během září nebo října, jako první se to dozvědí ti, kterých se to týká,“ řekl deníku E15. Odmítl přitom potvrdit informace kolující po rezortu, že by Kolář mířil do čela SŽDC místo Pavla Habarty.
Oproti němu má Kolář jednu výhodu: splňuje zákonné kvalifikační požadavky pro funkci generálního ředitele SŽDC. Habarta je pouze pověřen řízením této organizace, což i Dobeš označuje za provizorium.
Podle ministra je obsazení vedoucích funkcí v podřízených organizacích mimo jiné otázkou koaličních dohod. Jeden z jeho předchůdců Vít Bárta přitom v SŽDC a Ředitelství silnic a dálnic provedl rozsáhlé personální změny s odůvodněním, že chce omezit vliv takzvaných kmotrů.
Volno pro konkurenci Přesun 9500 železničářů z Českých drah do Správy železniční dopravní cesty je jedním z kroků restrukturalizace české železnice. Změna se týká profesí, které mají na starosti provoz na dráze, tedy takzvané živé dopravní cesty. Jde například o výpravčí nebo hradláře. Striktní oddělení dopravce od správce infrastruktury má mimo jiné ulehčit vstup konkurence na české koleje.