Ministerstvo je přesvědčeno, že zrušení ŘVC dotace neohrozí

Peníze v první řadě. Nový jez podporuje ministerstvo dopravy i rejdaři. Podle ministerstva
absence posledního jezu na dolním Labi (na vizualizacích) znehodnocuje celou labsko-
-vltavskou vodní cestu. Dosavadní desetimiliardové investice do vodní infrastruktury prý
bez děčínské zdrže přicházejí vniveč. Ekologické organizace jako Arnika nebo Děti Země ale
oponují, že jez za zhruba pět miliard je zbytečným plýtváním, neboť výkony lodní dopravy
jsou zanedbatelné, a také, že vodní dílo zničí poslední přírodní úsek Labe

Peníze v první řadě. Nový jez podporuje ministerstvo dopravy i rejdaři. Podle ministerstva absence posledního jezu na dolním Labi (na vizualizacích) znehodnocuje celou labsko- -vltavskou vodní cestu. Dosavadní desetimiliardové investice do vodní infrastruktury prý bez děčínské zdrže přicházejí vniveč. Ekologické organizace jako Arnika nebo Děti Země ale oponují, že jez za zhruba pět miliard je zbytečným plýtváním, neboť výkony lodní dopravy jsou zanedbatelné, a také, že vodní dílo zničí poslední přírodní úsek Labe Zdroj: Vizualizace Reditelstvi vodnich cest

Plánované zrušení Ředitelství vodních cest (ŘVC) by nemělo ohrozit čerpání evropských dotací na současné ani budoucí stavby na vodě. Takové je stanovisko ministerstva pro místní rozvoj. O posudek požádalo ŘVC vedeno obavou o dotace. „V principu jsme nenašli nepřekonatelnou překážku. U projektů je možná změna příjemce, pokud zachová cíle projektu,“ sdělil deníku E15 náměstek ministra Daniel Braun.

O osudu státní investorské organizace pod ministerstvem dopravy rozhodla Nečasova vláda v lednu. Oficiální termín ještě není jasný, nejčastěji se ale hovoří o konci června. Agenda se zřejmě převede na ministerstva dopravy a zemědělství.

Krok vlády, který má uspořit pouhých pět milionů korun, má řadu kritiků. Podle nich zrušením organizace, která ročně prostaví necelou miliardu korun, bude ohrožena příprava staveb na českých řekách, například labských jezů u Děčína a Přelouče, zesplavnění Vltavy nebo kanálu Labe–Odra–Dunaj.

Administrativní průtahy mohou podle vedení ŘVC zpozdit i zesplavnění horní Vltavy na jih od Českých Budějovic, což by nakonec skutečně mohlo vést k vracení stamilionových evropských dotací. Ne kvůli změně příjemce dotace, ale kvůli nedodržení termínů.