Opravu potřebuje skoro polovina pražských tramvajových tratí

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Euro Tomas Novak

Téměř polovina ze 142 kilometrů tramvajových tratí v Praze potřebuje opravu. Nejhůře na tom jsou tratě vybudované za pomoci panelů namísto pražců.

„V příštích letech bude třeba rekonstruovat až 62 kilometrů tramvajových tratí,“ řekla mluvčí Dopravního podniku Aneta Řehková. Mezi nejhorší úseky patří třeba tratě v centru a širším centru Prahy. Podle DPP zejména v ulicích Jindřišská, Štefánikova, Bělehradská nebo na Karlově náměstí, v dobrém stavu není ani trať v Průběžné v Praze 10.

„Obecně jsou ve špatném stavu tratě vybudované technologií BKV, které stárnou rychleji než tratě vybudované jinými technologiemi,“ uvedla Řehková. BKV jsou speciální betonové panely s rýhami pro kolejnice, které nahrazují pražce. Poprvé je použil maďarský dopravní podnik v Budapešti. V Praze se objevily v roce 1977 v Dělnické ulici v Holešovicích.

Na kolik by se vyšplhaly celkové náklady na opravu, nechce DPP sdělit. Cena prý závisí na mnoha okolnostech a u každého opravovaného úseku je jiná. „Cena závisí na situaci na stavebním trhu. Momentálně panuje velmi konkurenční prostředí. To se kromě příznivé ceny projevuje i negativně, a to častým odvoláváním neúspěšných uchazečů, které vede k oddalování staveb a narušování koordinace stavební činnosti,“ uvedla Řehková.

V posledních měsících se DPP pustil mimo jiné například do opravy tratí v Dejvicích, v květnu opravoval trať na Palackého mostě, v opravě je až do září rovněž trať ve Francouzské a Moskevské ulici na přelomu Prahy 2 a 10.