„V příštích letech bude třeba rekonstruovat až 62 kilometrů tramvajových tratí,“ řekla mluvčí Dopravního podniku Aneta Řehková. Mezi nejhorší úseky patří třeba tratě v centru a širším centru Prahy. Podle DPP zejména v ulicích Jindřišská, Štefánikova, Bělehradská nebo na Karlově náměstí, v dobrém stavu není ani trať v Průběžné v Praze 10.
„Obecně jsou ve špatném stavu tratě vybudované technologií BKV, které stárnou rychleji než tratě vybudované jinými technologiemi,“ uvedla Řehková. BKV jsou speciální betonové panely s rýhami pro kolejnice, které nahrazují pražce. Poprvé je použil maďarský dopravní podnik v Budapešti. V Praze se objevily v roce 1977 v Dělnické ulici v Holešovicích.
Na kolik by se vyšplhaly celkové náklady na opravu, nechce DPP sdělit. Cena prý závisí na mnoha okolnostech a u každého opravovaného úseku je jiná. „Cena závisí na situaci na stavebním trhu. Momentálně panuje velmi konkurenční prostředí. To se kromě příznivé ceny projevuje i negativně, a to častým odvoláváním neúspěšných uchazečů, které vede k oddalování staveb a narušování koordinace stavební činnosti,“ uvedla Řehková.
V posledních měsících se DPP pustil mimo jiné například do opravy tratí v Dejvicích, v květnu opravoval trať na Palackého mostě, v opravě je až do září rovněž trať ve Francouzské a Moskevské ulici na přelomu Prahy 2 a 10.