Praha bude mít nový přívoz, Paroplavba nasadí katamaran

přívoz, ilustrační foto

přívoz, ilustrační foto Zdroj: ctk

Hlavní město se bude moci od pátku chlubit už šestým přívozem. Ten bude v rámci hromadné dopravy pendlovat mezi Holešovickou tržnicí, ostrovem Štvanice a karlínským břehem Vltavy.

„Přívoz zřizujeme na základě požadavku Prahy 7. Jde nám o lepší dopravní obslužnost oblasti, zejména pak ostrova Štvanice,“ řekl mluvčí ROPIDu Filip Drápal. Přívoz bude zatím v pilotním provozu do začátku listopadu, poté se jeho přínos vyhodnotí a rozhodne se o případném pokračování i v dalších letech.

Pro letošek za něj magistrát a zmíněná městská část bude platit 170 tisíc korun měsíčně. Poptávkové řízení vyhrála Pražská paroplavební společnost, která tak poprvé bude pravidelně provozovat linku MHD pod dotačním deštníkem. Zatím její lodě vypomáhaly dopravnímu podniku pouze v mimořádných situacích, pravidelná linka do ZOO je čistě komerční.

„Přímo pro tento záměr jsme pořídili zcela nové plavidlo, které teprve minulý čtvrtek dorazilo do republiky,“ řekl serveru E15.cz šéf Paroplavby Jan Hamza. Loď dorazila od amerického výrobce; jde přitom o katamaran. „V daném úseku není ideální plavební hloubka, proto jsme se rozhodli pro toto řešení,“ doplnil Hamza. Katamaran si vystačí s třiceticentimetrovým ponorem.

V Praze už funguje pět přívozů a podle Drápala zájem o jejich služby roste. Čtyři provozuje na objednávku ROPIDu firma Pražské Benátky, jeden pak Vittus Group. Ročně přívozy využije na 400 tisíc lidí, z toho polovina připadá na nejvytíženější trojskou linku Podbaba – Podhoří. ROPID proto jedná s Pražskými Benátkami o nasazení větší lodě. Město za přívozy ročně zaplatí zhruba 16 milionů korun.

Holešovicko-karlínská linka by přitom měla být na dlouho poslední. Vedou se ale diskuse o tom, že by se do pražské integrované dopravy zapojily i přívozy v okolí města, například v Libčicích, Vraném nebo Roztokách.