Pražský dopravní podnik se zbaví šéfa zakázek a chystá reorganizaci

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: DPP

Pražský dopravní podnik (DPP) chystá od ledna reorganizaci oddělení, které zodpovídá za přípravu veřejných zakázek a čerpání evropských dotací za miliardy korun. Skončí dlouholetý šéf tohoto odboru Petr Oumrt. Oznámil to generální ředitel podniku Milan Křístek. Personální změny vychází z nespokojenosti Prahy, která je stoprocentním akcionářem podniku, a ze závěru interního auditu, uvedl.

„Oddělení zásobování bude nově rozděleno tak, aby nebyla působnost týkající se veřejných zakázek roztříštěna,“ řekl Křístek. Na následující měsíce podle něj firma plánuje důležité veřejné zakázky a přípravu projektů pro čerpání evropských dotací. Jde především o dotaci 3,7 miliardy korun na dostavbu metra A do Motola.

Audit týkající se stavby metra A nedávno poukázal na možné porušení zákona o veřejných zakázkách. Podle dokumentu pochybil Inženýring dopravních staveb a.s. (IDS), který stavbu pro pražský dopravní podnik organizuje. Podle Křístka budou konečné závěry auditu známy na konci října. Prodloužení metra má být dokončeno v příštím roce, celkové náklady jsou zhruba 19 miliard korun.

Mluvčí DPP Petr Vorlíček uvedl, že se reorganizace dotkne zhruba 170 zaměstnanců. Většina jich bude ale pouze přesunuta pod nové oddělení. Skončí dva lidé, dalších šest zaměstnanců přibude. Petr Oumrt, který v podniku působil od října 2007, skončí ve funkci vedoucího na konci září, podnik opustí o měsíc později.

Dopravní podnik, který z pražského rozpočtu dostává na provoz přes deset miliard korun ročně, má za sebou dva turbulentní roky a několik výměn ve vedení podniku. Stejně jako předchozí ředitelé i ten současný tvrdí, že se vydal cestou prověřování a vypovídání nevýhodných smluv, které byly uzavřeny v minulosti. Loňská analýza poukázala na desítky problematických smluv se škodou v řádu stamilionů korun.

Dopravní podnik se dlouhodobě potýká s financováním. Tíží ho dluhy a závazky z údajně nevypověditelných smluv, třeba na nákup tramvají za 19,2 miliardy korun. Podle některých informací proto podnik hodlá rušit další spoje a omezovat investice. Diskutuje se také o nepopulárním zdražování jízdného. Záležet ale bude na vůli pražských politiků, která se v příštím volebním roce bude pravděpodobně hledat jen velmi obtížně.