„Bohužel pro nedostatek finančních prostředků, personální změny a minimální podporu našeho železničního průmyslu byl projekt zatím zastaven,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Náklady na pořízení a rekonstrukci všech potřebných vozů se odhadovaly na 50 milionů korun.
Peníze se ale nepodařilo sehnat. A to i přesto, že mělo jít z velké části o komerční záležitost. Vlak nebyl určen pro pravidelný provoz jako skutečný Venice Simplon Orient Express, nýbrž se měl ukazovat na objednávku firem, případně při slavnostních příležitostech.
„Máme jiné priority. A hlavně sháníme další finanční prostředky i ve spolupráci s Nadací okřídlené kolo, jejíž prioritou je nyní oprava historické parní lokomotivy řady 464.202,“ doplnil přednosta depa historických vozidel v Lužné u Rakovníka Jindřich Rachota.
Zmíněná lokomotiva byla vyrobena v padesátých letech ve Škodě Plzeň jako poslední tamní vyvinutá parovka. Z továrny vyjely pouze dva kusy.
Na projektu českého orient expressu se měly kromě Českých drah a Národního technického muzea, které je majitelem lokomotivy Mikádo, podílet mimo jiné Škoda Transportation nebo Asociace podniků českého železničního průmyslu. Vlak měl reprezentovat především výrobu předválečných československých vagonek. Právě rekonstrukce vagonů je však na celé věci nejnákladnější, z velké části by šlo ve skutečnosti o novostavby, což platí především pro interiéry.