ŘSD žene prodejnu motocyklů k Ústavnímu soudu. A oprava D3 stojí

Stavba dálnice D3 finišuje

Stavba dálnice D3 finišuje Zdroj: Jan Sindelar

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zatím nechce složit zbraně v kauze motocentra u dálnice D3. Po prohrách u pražského městského soudu a Nejvyššího správního soudu podalo tento týden stížnost k Ústavnímu soudu. Jde zřejmě o poslední možnost, jak zvrátit vývoj celé věci ve prospěch státu.

„Předchozí soudní rozhodnutí v zásadě postavily ŘSD do neřešitelné situace,“ zdůvodnil krok pro server E15.cz mluvčí silničářů Jan Studecký.

Jádro sporu spočívá v tom, že stát při rekonstrukci nejstarší části dálnice u Tábora (dlouhá léta sloužila pouze jako obchvat města) nepočítá se zachováním sjezdu k motocentru. S tím ale nesouhlasí majitelé Petr a Pavel Bratránkovi, kterým se podařilo i díky soudům zablokovat platnost stavebního povolení pro dálnici. Část autostrády tak slouží jen v polovičním profilu a její dokončení je v nedohlednu. Hotovo přitom mělo být už v září.

Celý problém zavařil státu zřejmě táborský stavební úřad, který motocentrum zkolaudoval jako trvalou stavbu. K prodejně se jezdilo a jezdí přes cizí pozemek, kde donedávna stála čerpací stanice Jet. Pumpa přitom byla od počátku dočasná a nedávno byla srovnána se zemí. Odborníci z ŘSD navíc oponují, že normy požadovaný sjezd z dálnice nepovolují.

Jak server E15.cz tento týden již informoval, po prohraných sporech přichází pro stát v úvahu pouze řešení v podobě odkupu provozovny.

Poslední nadějí jak ušetřit desítky milionů daňových poplatníků tedy skýtá Ústavní soud. Paradoxem navíc je, že stát nemá k Bratránkům žádný právní vztah, vše je věcí táborského úřadu, který ale momentálně stojí jako třetí opodál a myje si ruce.

Třetí vlastník chce prodej

Třetí spolumajitel motocentra Milan Stuparič je na rozdíl od bratrů Bratránků ochoten svůj podíl prodat. „Já se budu snažit moji polovinu motocentra prodat. Jestli se najde zájemce, rád se toho zbavím,“ řekl. „Podle smlouvy bych měl mít na ně předkupní právo. Ale samozřejmě záleží na nabídnuté ceně,“ reagoval Pavel Bratránek, který by před náhradou škody preferoval změnu sjezdu na trvalý.

Před časem uvedl, že investice do projektu činily zhruba 40 milionů korun. Podle Stupariče se však cena komplexu pohybuje v nižších dimenzích. „Každý vidí, jak momentálně funguje trh realit. Dneska mají cenu 40 milionů luxusní domy na atraktivních místech,“ řekl Stuparič.