„Na jednání vlády jsme se opět vrátili k otázce turbovrtulového letadla Il-114,“ napsal na twitteru ruský vicepremiér Dmitrij Rogozin. Dodal, že Iljušin je připraven začít s přípravou letadla do výroby. Později uvedl, že ministerstvo průmyslu vládě představí plán na restart výroby, který bude počítat s rozsáhlou modernizací stroje, jehož výroba začala v roce 1990 a definitivně skončila předloni.
Podle deníku The Moscow Times pochází 90 procent letadel provozovaných ruskými aerolinkami z USA a Evropy. Sankce už v srpnu ukončily činnost nízkonákladové státního dopravce Dobrolet, který jako první z ruských společností začal létat na anektovaný Krym. Aerolinky se následně dostaly na sankční seznam a irská leasingová společnost jim vypověděla smlouvu na pronájem letadel.
Prezident Vladimir Putin už v srpnu označil Il-114 za návrh, který by se měl v krátkodobém horizontu stát páteří domácí letecké výroby.
Před jakýmkoli pokusem o restart výroby tohoto letadla pro přibližně 70 cestujících ale musí Moskva odstranit ještě jednu překážku – všech dvacet dosud vyrobených strojů vzniklo v Uzbekistánu. Pro staronové letadlo tak musí Iljušin najít i nového výrobce.