Babiš či Smartwings – možné příčiny konce šéfa pražského letiště | E15.cz

Šéf letiště Řehoř má skončit. Znelíbit se mohl Babišovi i Smartwings

Jiří Liebreich

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Sedm let po nástupu do pozice generálního ředitele Letiště Praha by měl skončit Václav Řehoř. S koncem června mu vyprší kontrakt, který nemá být prodloužen. Informovaly o tom Seznam Zprávy, jež mezi potenciálními důvody uvádí znelíbení se premiérovi Andreji Babišovi, který Řehoře na letiště dosadil, nebo nátlak letecké skupiny Smartwings.

Server Seznam Zprávy se odvolává na zdroje blízké Babišově vládě. Premiér na Řehoře kdysi vsadil jako na odborníka, jenž má z Letiště Václava Havla vybudovat významný evropský letecký uzel, konkurenci velkým letištím v sousedních zemích.

Po velmi úspěšných letech, kdy stát pravidelně vysával z letiště miliardové dividendy – často násobně vyšší, než jaké letiště navrhovalo – se Ruzyně propadla do hluboké ztráty kvůli koronakrizi. A premiér otočil. „Proč má dnes Babišův člověk skončit, není zcela jasné. Vše ale nasvědčuje tomu, že se znelíbil právě premiérovi,“ píše SZ.

Alena Schillerová (za ANO), hlava ministerstva financí, pod které letiště spadá, se k záležitosti nevyjádřila na rozdíl od odborů, kterým se možný Řehořův konec nezamlouvá. „O výměně jsem bohužel slyšel a považuji ji za nesmyslný a zbytečný krok. Stabilita firmy, zejména personální, je jedním z důležitých předpokladů úspěšného náběhu do standardního provozu,“ uvedl předseda Českomoravské komory odborových svazů Josef Středula.

Tlak na Řehořův odchod mohla vyvíjet i letecká skupina Smartwings, uvedly zdroje SZ. Letiště po skupině například chtělo, aby některé platby prováděla s předstihem. Spolumajitel Smartwings Jiří Šimáně nicméně tlak na Řehořův odchod odmítl. Letiště rovněž požadovalo výhody z možné státní pomoci Smartwings, které ale nedostalo, jak informoval deník E15.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah