Naposledy oznámila škrty v letovém řádu minulý týden americká Delta Air Lines. S Moskvou skončí v závěru letošního roku v rámci širšího úsporného plánu. Hlavním důvodem měl být příliš silný dolar, kvůli němuž se cestování mezi Moskvou a Spojenými státy výrazně prodražilo, a poptávka tak výrazně propadla.
Své lety do Moskvy ale omezují dopravci po celém světě. Hongkongská Cathay Pacific plánuje vyškrtnout ruské hlavní město ze seznamu destinací už v červnu. Lety do Moskvy už omezila Air India, která loni obnovila lety mezi Dillí a Moskvou po patnáctileté přestávce. Poté, co letadla odlétala z indické metropole více jak z poloviny prázdná, omezila kontakt s Moskvou na dva lety týdně.
Moskva do letišť investovala miliardy
Na polovinu, tedy pouhý jeden let týdně, omezila už od února lety mezi Londýnem a Moskvou nízkonákladová easyJet, už v zimě škrtly některé své lety do Moskvy i České aerolinie. Obdobně padly i plány firmy na obsluhu ruských metropolí Kazan, Kaliningrad, Perm, či Ufa.
Ruská vláda přitom do moskevských letišť v minulých letech nainvestovala miliardy. Letiště v Domodědovu, Šeremetěvu, či Vnukovu prošly nákladnou rekonstrukcí a od počátku tisíciletí do loňského roku se provoz na nich zečtyřnásobil. Loni tak moskevskými letišti prošlo na 77 milionů cestujících, čímž Moskva předstihla i mnohé světové dopravní uzly, například Dubaj.