Student Agency zvažuje zavedení první třídy v autobusech

Autobus společnosti Student Agency

Autobus společnosti Student Agency Zdroj: Wikimedia Commons (public domain)

Autobusový dopravce Student Agency Radima Jančury zvažuje, že by zavedl na delších mezinárodních linkách první třídu s vyšším komfortem a větším servisem. Záleží na zájmu cestujících. Zavedl by ji zhruba od poloviny roku ve 45 autobusech, které příští rok koupí.

Impulzem podle mluvčího Aleše Ondrůje jsou cestující převážně na mezinárodních linkách a jde o změnu 'jednotřídního' konceptu, jaká je známá například i u nízkonákladových leteckých společností. Ty také postupně zavedly v části letadla komfortnější místa s dalšími službami.

„Chceme se rozhodnout na začátku roku. Bude záležet i na výzkumu a anketě mezi cestujícími. Nicméně máme signály, že někteří by to přivítali. Často třeba ti, kteří jedou vlakem v byznys třídě a chtěli pokračovat autobusem,“ řekl Ondrůj. Pokud by první třída vznikla, jednalo by se pravděpodobně o dvě řady, tedy o osm sedadel, která by byla dále od sebe. Kromě většího místa na nohy by cestující měli například občerstvení v ceně. „Mohla by být rozšířená palubní zábava, větší obrazovka, případně další vylepšení,“ řekl Ondrůj.

Chceme se rozhodnout na začátku roku. Bude záležet i na výzkumu a anketě mezi cestujícími

Smysl by první třída dávala pouze na mezinárodních linkách, na nichž cesta trvá alespoň čtyři hodiny. Nové autobusy budou opět značky Irizar, půjde však o nový model, který je na evropském trhu novinkou. Díky novým autobusům dopravce některé vytížené linky posílí, například do Berlína, Vídně, Budapešti a Bratislavy. Nové linky by mohly vyjet do Pobaltí, což je pro Student Agency zcela nový region, kam zatím nejezdí. Vnitrostátní linky se chystá zavádět dopravce také na Slovensku.

Komfort na dálkových linkách se snaží zvyšovat i někteří další dopravci a dopřávají cestujícím minimálně více místa. Počty cestujících rostou i v zahraničí a především v Německu, kde ztratila monopol na dálkovou dopravu železnice.