Z jindřichohradeckých drah má být holding

Jenže vztah dopravce a objednatelů není zrovna idylický. V plném proudu jsou neshody o výši prokazatelné ztráty, kterou by samospráva měla firmě hradit. Zatímco kraje jsou ochotné mluvit zhruba o 60 korunách za kilometr, firma JHMD požaduje dvojnásobek. Vyčlenění závazkové dopravy do samostatné firmy má podle Čajánka hejtmanstvím jasně ukázat, kolik doprava na úzkokolejce stojí.
„Jde o to, aby to pro ně bylo zřetelné. Požadujeme pouze to, co platí ostatním dopravcům, tedy úhradu úplných vlastních nákladů a přiměřeného zisku,“ řekl deníku E15 Čajánek. Plán přeměny předkládá správní rada akcionářům společnosti, v případě hladkého průběhu by se nová firma mohla objevit na přelomu letošního a příštího roku.
Vedení krajů argumentuje tím, že přesně plní desetiletou smlouvu s JHMD z roku 2009. Další peníze kraje na dopravu na úzkokolejce dávat nechtějí. Spor tak může skončit u soudu. Čajánek převzal vedení firmy v roce 2012, kdy došlo k rozkmotření s druhou skupinou akcionářů kolem tehdejšího ředitele Jana Šatavy. Ten ze společnosti odešel. Společnost v roce 2014 čelila insolvenčnímu návrhu ze strany svých dodavatelů, což Čajánek klade na vrub právě nedostatečných plateb od krajů.