SH!FTS23: Podívejte se do zákulisí byznysové akce roku

Ivana Gerik

Ivana Gerik Zdroj: SH!FTS23

SH!FTS23
SH!FTS23
SH!FTS23
SH!FTS23
SH!FTS23
7
Fotogalerie

Jak vznikala investiční konference SH!FTS23? Jak se ladil její komunikační koncept? Vhled za oponu nedávné akce, na které mluvil bývalý šéf britské rozvědky MI6 sir Alex Younger nebo autor bestselleru Černá Labuť Nassim Nicholas Taleb, poskytla Ivana Gerik, projektová manažerka skupiny katz83.

Co bylo hlavním cílem akce SH!FTS23?

Hlavním cílem deníku e15 a J&T Banky, organizátora a hlavního partnera SH!FTS23, bylo vytvoření platformy, která by sdružovala přední investory, odborníky a myslitele a poskytovala jim prostor pro diskuzi o aktuálních změnách ve světě technologií, společnosti a v geopolitice. Vybudovat brand, událost, která by vynikla svou jinakostí a bezkonkurenční kvalitou samotného obsazení i komunikace. Tomu jsme s týmem podřídili kreativní koncept celého eventu a následnou komunikační strategii. Počáteční ambice byla vysoká, ale reakce účastníků a následné mediální pokrytí zcela překonaly naše očekávání.

Jakou roli hrál výraz SH!FTS v celkovém pojetí a designu akce?

Výraz ,shift‘ neboli v češtině ,změna/zlom‘ byl centrálním bodem celého eventu. Nejenže odrážel nezbytnost adaptace ve světě investic a v myšlenkovém nastavení, ale také byl stěžejní pro vytvoření unikátní vizuální identity. Za výrazem SH!FTS se podle našeho art directora Jana Václava, autora názvu a vizuálního konceptu, skrývá razantní pohyb pomyslných tektonických desek světového dění. Je také znamením přerodu – staré pořádky pomalu přestávají platit, vynořuje se nový svět s novými pravidly. Svítivě zelená barva pak symbolizovala svět nových příležitostí a energie.

Čím byla podle vás akce unikátní?

Deníku e15 a hlavnímu partnerovi J&T Bance se podařilo na jedno pódium přivést exkluzivní řečníky ze zahraničí i Česka. Účastníci tak mohli poslouchat názory myslitele Nassima Nicholase Taleba nebo bývalého šéfa britské tajné služby MI6 sira Alexe Youngera, o úvodní slovo se postaral premiér ČR Petr Fiala a jeden z dalších rozhovorů poskytl Daniel Křetínský, jehož veřejná vystoupení jsou velmi vzácná. Z reakcí přímo na místě bylo znát, že jsme byli součástí akce, která se v Česku ještě neuskutečnila. 

Která část vaší komunikační strategie byla nejefektivnější v získávání pozornosti?

Celé naše pojetí komunikace eventu se výrazně odlišovalo od akcí podobného typu. Připravili jsme kompletní pokrytí od komunikačních materiálů přímo v místě konání přes vizuality pro sociální sítě, netradiční pozvánky až po billboardy s prasklinami osvětlenými pomocí LED pásků nebo neotřele zpracovaný speciální přebal deníku e15 a magazínu e15.

Zároveň jsme měli ambice i se samotným názvem SH!FTS – doufali jsme, že nezůstane pouhým názvem eventu, ale že se toto slovo propíše i do vystoupení hlavních spíkrů a tím celý koncept propojí. Což se i stalo a slovo shift bylo slyšet z pódia od předních řečníků, kteří ho přirozeně používali pro vyjádření nutnosti aktuální geopolitické a globální změny. Zároveň nám zajistilo lehčí propsání eventu na sociální sítě, protože každý, kdo o akci tweetoval nebo jinak referoval, použil #shiftsprague nebo #shifts23.

Jak SH!FTS23 hodnotíte?

Před zaplněným sálem se střídala jedna světová a česká osobnost za druhou a na sociálních sítích i v médiích měla akce velkou odezvu! Hashtagy #shifts23 a #shiftsprague byly na Instagramu a X zmíněny 137krát a informace z konference se dostaly k více než 900 tisícům uživatelů. Příspěvky od účastníků vygenerovaly 2951 pozitivních reakcí. To vše ukázalo na silný zájem o akci a její obsah.