Banky lákají klienty na finanční odměnu. Přes slevové portály

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí. Zdroj: Petr Topic, Sedmicka

Některé tuzemské banky si velmi oblíbily relativně nezvyklou formu akvizice nových klientů. Lákají je na nabídku finanční odměny přes slevové portály. Není bez zajímavosti, že tuto formu zdánlivě drahé akvizice využívají především banky Zuno a Equa, tedy ty, o kterých se na trhu říká, že mají ekonomické problémy. Vábení zákazníků na finanční odměnu je paradoxně může dostat do ještě větších problémů.

Princip nabídky spočívá v tom, že si zájemce na slevovém portálu za 25 korun zakoupí unikátní číslo, které použije při zakládání účtu u dotyčné banky. Ta mu posléze po splnění podmínek, obvykle provedení několika plateb debetní kartou k novému účtu, připíše na účet finanční odměnu ve výši 500 či 750 korun.

Zuno tento týden opět láká nové klienty na jednom z největších tuzemských slevových portálů. Po pěti platbách debetní kartou připíše banka klientovi na účet bonus ve výši 750 korun. Bankéři jsou k podobnému způsobu lákání klientů spíše skeptičtí.

„Myslím si, že 750 korun je pro takovou akci příliš, pro spoustu studentů je to víc, než mohou vydělat za celý den na brigádě. Zaplatit pětkrát kartou a pak ji odložit nebude problém,“ myslí si tuzemský bankéř, který si nepřál být jmenován.

Jako první s tímto nápadem přišla na začátku loňského léta Zuno. Ve dvou předešlých promoakcích prodala Zuno Bank přes 3,3 tisíce slevových kódů po 25 korunách za které měla banka při splnění podmínek akce vyplatit téměř 1,9 milionu.

Není známo, kolik z nich bylo nakonec využito a kolik skutečných zákazníků bance zůstalo a kolik nabídku pouze využilo k téměř bezplatnému získání pár stovek.

„Pro stále rostoucí banku, jako je Zuno, je důležité hledat různé možnosti, jak zviditelnit naše produkty a přesvědčit klienty. Proto jsme již uzavřeli partnerství s portály Slevomat.cz v Česku a Zlavadna.sk na Slovensku,“ uvedl mluvčí Zuno Lukáš Tomis.

To konkurenční Equa Bank se podařilo celkem na bezplatný finanční příspěvek nalákat jen 632 zájemců, kterým vyplatila maximálně 316 tisíc korun. „Nicméně to splnilo naše očekávání,“ uvedla mluvčí Equa Bank Markéta Dvořáčková.