Česká spořitelna čelí dalším platebním rozkazům kvůli poplatkům

Poplatkyzpet.cz

Poplatkyzpet.cz Zdroj: Poplatkyzpet.cz

Krátce poté, co minulý uspěli se svou žalobou první tři klienti České spořitelny a získali od soudu platební rozkaz, jež nařizuje bance vrátit jim poplatky za vedení úvěrového účtu, následují další dva.

Spořitelna musí do patnácti dnů zaplatit, anebo podat odpor. Banka potvrdila, že čelí pěti platebním rozkazům, ovšem pouze u jednoho zatím podala odpor, kauzu tudíž bude projednávat soud. U ostatních ale hodlá Česká spořitelna dle svého vyjádření postupovat stejně. „Klienti žalují zatím jen jeden měsíční poplatek, neboť od výše žalované částky se odvíjí výše nákladů řízení,“ sdělila brněnská advokátka Martina Urbanová, která zastupuje všech pět klientů, co proti České spořitelně získali platební rozkaz.

Platebnímu rozkazu čelí i Komerční banka, která už odpor podala. V jejím případě se ale klient rozhodl žalovat celou částku, která vychází na 14 tisíc korun. Banka se ovšem k situaci nechce vyjadřovat. Proti Komerční bance už podalo žalobu také spotřebitelské sdružení dTest, které se domáhá zdržení protiprávní činnosti, již podle něj účtování poplatků za správu úvěrů představuje. Teď sdružení připravuje obdobnou žalobu na Českou spořitelnu.

Účet jen z technických důvodů

Jako první se v Česku snažil získat zpět poplatky za vedení úvěrového účtu Petr Němec. A uspěl. Inspirovalo ho rozhodnutí německého Nejvyššího soudu, který označil poplatky za vedení úvěrového účtu za protizákonné, neboť klient úvěrový účet nepotřebuje, nepřináší mu žádný užitek a banka ho zřizuje z technických důvodů.

Němec spustil internetové stránky, na nichž radí lidem, jak se s žádostí o zpětné vrácení poplatků na banku obracet. Krátce poté se strhla lavina žádostí. A vzniklo také několik iniciativ, které lidem nabízí pomoc při žádosti o navrácení těchto poplatků.

Banky zřejmě tuší, že poplatkovou bitvu se jim nepodaří vyhrát o od účtování těchto položek pomalu ustupují. Dokonce i Česká spořitelna, která vzdorovala nejrazantněji. Jelikož však jde o významný podíl výnosů bank, je jasné, ža finanční domy o něj nebudou chtít příjít. Lze tudíž předpokládat, že tyto polatky přesunou jinam a klienti je ve finále stejně budou muset zaplatit.

Chcete se připojit k vymáhání poplatků? Čas máte do konce března