Cetelem sází na přímé bankovnictví a digitální technologie
„Samotný přechod na banku, tedy sloučení Cetelemu s BNP Paribas Personal Finance, je pouze technickým krokem k tomu, co chceme na českém trhu realizovat,“ řekl deníku E15 Tomáš Siegler, ředitel Správy marketingu a komunikace. „Stáli jsme před otázkou, jak si klienty udržet a jak vztah s nimi prohloubit a došli jsme k bankovním produktům, k běžnému a spořicímu účtu. Naším cílem je zaměřit se výhradně na retailový trh,“ vysvětlil Siegler.
Cetelem se bude snažit stavět na přímém bankovnictví a digitálních technologiích, zároveň si ale uvědomuje, že fyzické pobočky jsou pro banky i dnes důležité. „Ani ne proto, že by ji opravdu museli navštěvovat, ale z emocionálních důvodů. Pro pocit, že pokud budou potřebovat něco nenadálého řešit, budou mít kam zajít,“ říká Siegler. Cestou pro Cetelem budou tedy minipobočky v rámci prodejen elektroniky. „Chceme využít naší účasti u prodejců a tam umožnit osobní kontakt s klienty,“ uvedl Siegler.
Základem nabídky má být běžný a spořicí účet, kreditní karty a spotřebitelské úvěry Cetelem již nabízí. O hypotékách zatím nová banka neuvažuje. Cetelem ještě jako splátková společnost v loňském roce vydělala 1,4 miliardy korun při bilanční sumě 16 miliard korun. Air Bank, která je z nových bank nejúspěšnější loni vydělala 313 milionů korun. Mbank, která v Česku působí od podzimu 2007, skončila loňský rok v zisku 240 milionů a Fio banka vykázala zisk 81 milionů korun.