FAnn parfumerie se otevírá investorům, připadla Avantu

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Vetiver Aromatics via Flickr (CC BY-SA 2.0)

Voňavkářské impérium kolem brněnského podnikatele Jaroslava Kokoluse a jeho rodiny přeskupuje síly. Síť několika desítek kamenných obchodů FAnn parfumerie, klíčová část skupiny, připadla do jednoho z fondů Avantu investiční společnosti ze skupiny Natland.

„Mohu potvrdit, že fond Good Value Investments patří mezi 28 fondů kvalifikovaných investorů, které obhospodařujeme a jejichž celková hodnota přesahuje čtrnáct miliard korun. Dle dohody s klientem ale nebudeme k této transakci poskytovat žádné další informace,“ sdělil výkonný ředitel Avantu Pavel Doležal.

Současně zdůraznil, že Avant fond jen spravuje, ale nevlastní, takže nejde o akvizici. Kokolus se k důvodům změny nevyjádřil.

„Důvodem převodu vlastnického práva k obchodní korporaci na investiční fond bývají zpravidla daňové výhody, které zákon investičním fondům nabízí. S převodem obchodní korporace na investiční fond se také otevírá možnost budoucího přístupu dalších investorů, a to ať už za účelem udržení společnosti či jejího dalšího růstu na trhu,“ uvedl advokát Martin Kartner z kanceláře CHSH Kališ & Partners.

800 milionů korun jsou celkové tržby firem Jaroslava Kokoluse z prodeje parfémů

FAnn parfumerie měla podle posledních zveřejněných výsledků tržby kolem 387 milionů korun, v čistém vlastníkovi vydělala přes 12 milionů. Vedle ní je součástí Kokolusovy voňavé skupiny ještě velkoobchodní společnost Glamour, jejíž tržby se pohybují kolem čtyř set milionů korun.

Prostřednictvím Glamour Kokolus ovládá ještě dalšího velkoobchodníka, společnost Prestige Products Česká republika a její sesterskou firmu v Maďarsku. Jejich tržby nejsou známé.

Tvrdá konkurence

FAnn parfumerie působí na trhu už od roku 1990. Byznys má firma nejen v Česku, ale i na Slovensku. Na tuzemském trhu společnost provozuje více než čtyři desítky prodejen, u východních sousedů má dokonce kolem šedesáti poboček. Součástí sítě je i sedm kosmetických salonů.

Český hráč začal v průběhu let čelit tvrdé konkurenci. Na začátku minulé dekády začaly do Česka přicházet také velké zahraniční řetězce typu Sephora nebo Marionnaud. V posledních letech navíc nastal rozmach prodeje parfémů přes internet.

Lídrem oboru, který s tržbami přes tři miliardy korun již dalece předstihl všechny konkurenty, se stal e-shop Parfums.cz podnikatele Michala Zámce. Významným hráčem je též Elnino.cz. Draví jsou však rovněž menší hráči typu internetového obchodu Xparfemy.cz.

Michal Zámec: Prodej vůní přes síť přetlačí i elektroniku