Kromě výroby aut jsou Češi mistry i v jejich servisu a údržbě

Zdroj: F TRUCKS a.s.

O tom, že je Česko velmocí ve výrobě automobilů a autobusů, ví každý. Mnohem méně je však známo, že se české firmy umí o vozidla postarat i poté, co sjedou z výrobní linky a začnou sloužit svým novým majitelům. Jednou z takových společností je ostravská KAR group. Jejími 18 servisními provozovnami projde každý rok 6 000 nákladních vozidel a 1 500 autobusů. Kromě oprav a údržby se na nich provádí také měření emisí, ověřování tachografů, diagnostika, opravy retardérů a mnoho dalších servisních služeb.

K ročnímu obratu přesahujícímu půl miliardy korun pomáhají firmě, jež je přes svého většinového akcionáře Tomáše Vrátného propojena se skupinou ČSAD Ostrava, také další aktivity. Je například autorizovaným prodejcem autobusů značky Iveco, midibusů FENIKSBUS a karavanů Adria. Letos v lednu se stala jedním ze dvou akcionářů společnosti F TRUKCS, která bude na český trh dovážet nákladní vozidla Ford Trucks.

V roce 2017 dodala KAR group na český trh desítky autobusů a v poslední době stále oblíbenějších midibusů, které díky menší velikosti vylepšují ekonomiku provozu na linkách s nižším počtem cestujících. Mezi její zákazníky v této oblasti patří např. Arriva Morava, TQM Opava nebo podniky poskytující osobní dopravu v regionech.

Kromě prodeje a servisu autobusů a dalších vozidel osobní dopravy řeší KAR group ročně servis pro přibližně 6 000 nákladních vozidel, a to od servisu jednotlivých vozidel až po zajištění komplexních servisních služeb na základě tzv. „RM smluv“ pro významné společnosti z oboru komunálních služeb nebo pro velké dopravce, jejichž flotily tvoří desítky i více souprav.

Zajímavou zkušeností je řešení outsourcingu vnitropodnikové dopravy pro Dopravní podnik hl. m. Prahy, který už téměř 7 let zajišťuje dceřiná firma KARIR CZ. Součástí služeb je komplexní outsourcing nákladních, čisticích, zametacích a dalších údržbových vozidel. Firma tak zajišťuje nejen servis a garážování všech vozidel, ale také postupnou obměnu staré techniky za novou, dispečerské služby či veškeré pohonné hmoty a provozní náplně. Dopravnímu podniku tak stačí dodat vlastní řidiče, o nic jiného se starat nemusí. Jde o efektivní řešení, které ročně podle auditorských zpráv dosahuje jednoznačné úspory.

KAR group také investuje do nových technologií. Dlouhodobě podporuje motorsport v podobě profesionálního závodního týmu Bonver Dakar Project. V loňském roce KAR využil příležitost a koupil renomovaného francouzského výrobce tlumičů - společnost Donerre. Plánuje dále rozvíjet jak segment motorsportu, tak implementaci specifických komponentů do dalších segmentů a zvyšovat přidanou hodnotu svých servisních služeb.

Zájem zákazníků o naše služby potvrzuje pečlivost, kvalitu a zkušenosti, které jsme za více než 20 let na českém trhu nasbírali,“ říká Luboš Cekr, předseda představenstva KAR group. „Kromě rozšiřování portfolia služeb se chceme soustředit také na zvyšování počtu servisních míst, a to zejména v Čechách, kde máme dnes slabší zastoupení než na naší domovské Moravě. Současných 18 provozoven bychom chtěli v horizontu 3 let rozšířit o dalších minimálně šest,“ dodává Cekr.

KAR group v roce 2017 dosáhl více než půl miliardového obratu a zaměstnával 250 zaměstnanců. Obrat skupiny rostl meziročně o více než 15 %. KAR group je součástí skupiny ČSAD Ostrava, která zajišťuje komplexní servis pro společnosti provozující osobní nebo nákladní dopravu. Většinovým vlastníkem skupiny je Tomáš Vrátný, který je známý také svou účastí v dálkových závodech kamionů, jako například Rallye Dakar nebo Silk Way Rallye.