Majitelé billboardů v problémech. Někteří zvažují rušení ploch a chtějí nižší nájemné

Billboardy v ulici V Holešovičkách.

Billboardy v ulici V Holešovičkách. Zdroj: Michal Protivanský, Martin Sekanina

Billboardy na dálnici D10 ve směru na Prahu.
Reklamní plachta u Nuselského mostu v Praze obtěžuje místní obyvatele i řidiče.
3
Fotogalerie

Poskytovatelé reklamních ploch v Praze i celém Česku zažívají propad příjmů. Zadavatelé reklam šetří, zakázek významně ubývá a pokud situace bude kvůli koronaviru trvat déle, není vyloučeno ani snížení počtu billboardů. Asociace komunikačních agentur, která zastupuje významné tvůrce reklamy, odhaduje ztráty v oboru ve výši stovek milionů korun.

Propady příjmů hlásí takřka všichni poskytovatelé ploch. „Odhadem lze říci, že jsme přišli o více než polovinu kampaní. Ale na celkové hodnocení je ještě brzy, našim klientům nabízíme samozřejmě nejrůznější možnosti, jak současné situace využít,“ uvedla obchodní ředitelka významného hráče na trhu JCDecaux, kterému patří i společnost Europlakat, Kamila Mortimer s tím, že investice do reklamy se budou na úroveň před březnem 2020 celosvětově vracet mnoho let.

Část poskytovatelů zároveň tvrdí, že inzerenti jim dluží i za zrealizované zakázky. „Již v zimě někteří klienti přestali platit v obavách, z toho, co bude. Ztráty nyní nechci ještě odhadovat, ale jarní sezona patří k nejsilnějším. Pokud uvážím, že naši členové mají roční obrat kolem dvou miliard, mohly by to stovky milionů být,“ potvrdil prezident Svazu provozovatelů venkovních reklam Marek Pavlas. 

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!