Česká Nanopharma vyhrála slovenskou start-upovou soutěž

pleťová maska z nanovláken

pleťová maska z nanovláken Zdroj: [n]fibrecare

Nanopharma, ilustrační foto
Nanopharma, ilustrační foto
pleťová maska z nanovláken
4
Fotogalerie

Projekt české společnosti Nanopharma, která vyvíjí pleťovou masku z nanovláken, vyhrál na Slovensku v mezinárodní soutěži FutureNow Start-up Awards. Podařilo se jí to mezi konkurenci 128 start-upů ze střední a východní Evropy. Vítězství firmě vyneslo 20 tisíc eur (517 tisíc korun).

Podle zakladatelky Nanopharmy Liliany Berezkinové nanovlákna dokážou do pokožky uvolnit víc aktivních regeneračních látek než jiné materiály. Složení dané masky je zatím obchodním tajemstvím a firma žádá o patent.

Firma ovšem produkt již uvedla na trh a zatím prodala asi 8000 kusů. Uvažuje i o dalším vývoji. Plánují vytvořit masku, která by měla léčebné účinky u kožních chorob. „Chceme dostat tento typ masek na trh v horizontu čtyř let,“ uvedla Berezkinová.

Porotci v soutěži posuzovali originalitu nápadu či šanci, zda se z něj může stát globální produkt či služba.

Start-up chce do budoucna zaměřit dostat svůj produkt do celého kosmetického průmyslu. Berezkinová upřesnila, že již v současnosti mají nabídky od kosmetických firem ze zahraničí, například ze Skandinávie.

Po sedmi letech se slovenská soutěž FutureNow Startup Awards, organizována coworkingovým centrem HubHub a poradenskou společností Neulogy, otevřela účastníkům ze střední i východní Evropy. V letošním osmém ročníku mohly soutěžit start-upy z celkem 17 evropských zemí, celkem se do přihlásilo 128 projektů. Do superfinálové šestice se probojovali i slovenské start-upy Glycanostics, Secret City Trails a Specter Hockey, česká fitness aplikace Flex TV a rakouský start-up Jaasper.

Speak Visually. Create a presentation with Visme