Barceló hledá místo pro další hotel v Praze

Pražský hotel Barceló

Pražský hotel Barceló Zdroj: Barcelo

Španělský hotelový řetězec Barceló chystá středoevropskou expanzi. V současnosti hledá místa pro své hotely v Budapešti, Vídni a Bratislavě, nový ubytovací podnik by se měl otevřít i v centru Prahy.

„Výběru místa věnujeme maximální pozornost, proto hledáme vhodnou nemovitost především v první městské části,“ řekl ředitel tuzemských aktivit skupiny Alejandro Martín Álvarez. Rozhodnuto má být podle něj do jednoho roku. Řetězec má zatím v tuzemsku čtyři hotely, tři v Praze a jeden v Brně. V Česku působí dvacet let. Nejnovější přírůstek by měl být největším hotelem Barceló v tuzemsku. Firma přitom vždy dává přednost koupi nemovitosti před pronájmem, na trhu se tak schyluje k zajímavé nemovitostní transakci. Martín nevyloučil, že se skupina rozroste i do krajských měst, kde si ovšem hotely pouze pronajme. Jako příklad uvedl Olomouc.

Tuzemský hotelový trh si po roce 2008 prošel krizí, kdy provozovatelům klesaly počty hostů i příjmy. V poslední době ale dochází k zotavení, což láká realitní investory a hotelové provozovatele. „Očekáváme, že zvýšený příliv investičního kapitálu do střední a východní Evropy během roku 2014 přispěje ke zvyšování cen hotelů. Domníváme se, že čtyř- a pětihvězdičkové hotely v centru města provozované pod hlavičkou některého z mezinárodních řetězců zůstanou i nadále středem zájmu investorů,“ uvedl vedoucí oddělení oceňování nemovitostí společnosti JLL Robert Brydone.

Aktivita investorů se projevila koncem loňského roku, kdy firma Best Hotel Properties koupila pražský InterContinental. Prodal se také hotel Kempinski. Z nových provozovatelů se objevil například hongkongský řetězec Pentahotels.

Alejandro Martín: Největší obsazenost máme v Mexiku

Šéf tuzemských hotelů Barceló Alejandro Martín ÁlvarezŠéf tuzemských hotelů Barceló Alejandro Martín Álvarez | Archiv E15

Praha je v rámci naší sítě čtvrtá nejúspěšnější destinace v Evropě, říká šéf tuzemských hotelů Barceló Alejandro Martín Álvarez (40).

E15: Chystáte středoevropskou expanzi, jaký na ni máte rozpočet?

Nemáme přímo daný rozpočet, záleží na konkrétním místě a na tom, zda půjde o nájem nebo nákup budovy. Dáváme přednost nákupu nemovitostí pro naše hotely, ale záleží samozřejmě na propočtech výnosnosti investice.

E15: Zmiňujete především země bývalého Rakouska-Uherska a Německo, neláká vás také východní Evropa?

Ne. Je to velmi komplikované. Vždycky, když se snažíme otevřít nějaký nový hotel, tak se nejprve zaměřujeme na hlavní města. Ale ve východní Evropě je to trochu složitější. Jsou to odlišné kultury, platí tam jiné měny a tak dále.

E15: Hodně se mluví o tom, jak jednotlivé národy omezují cestování nebo naopak znovu začínají cestovat. Jak je to u vás?

Největší skupinu našich klientů například v hotelu v Praze aktuálně tvoří Japonci, následují Češi a Španělé. U Čechů jde hlavně o firemní klientelu.

E15: Co Rusové? Údajně letos šlápli kvůli propadu rublu na brzdu?

Přesně tak. Ruští klienti nejsou u nás největší skupinou hostů, ale jsou pro nás důležití. A samozřejmě jsme pocítili jejich úbytek.

E15: Když cestují Španělé, dávají v zahraničí přednost španělskému hotelu?

Ano, dá se říci, že vyhledávají španělské hotely. K nám do hotelů jezdí nejen proto, že hovoříme španělsky, ale i proto, že Barceló je velmi známá značka.

E15: Krize za sebou údajně zanechala trend zkracování pobytů. Pozorujete to?

Ano, jednoznačně. Dnes jde spíše o několikadenní pobyty, dříve to byl i týden. V případě Prahy se často stává, že klient chce odjet hned druhý den. Snažíme se proto rozvíjet konferenční turistiku a přizpůsobujeme tomu hotely.

E15: Jaké destinace jsou v síti Barceló nejúspěšnější?

Mexiko, tam jsou obrovské rezorty a jsou celý rok plné. Podobné je to v Dominikánské republice. Prahu srovnáváme v rámci Evropy, kde je tak na čtvrtém místě.