Bohemia Sekt loni zvýšil tržby na 1,6 miliardy korun

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Bohemia Sekt loni zvýšil své tržby o šest procent na 1,6 miliardy korun. Skupina tak mírně posílila meziroční tempo růstu, mezi lety 2013 a 2012 jí vzrostly tržby o 5,3 procenta. Uvedl to ředitel společnosti Ondřej Beránek. Hospodářské výsledky skupina neuvádí. Podle účetní závěrky ve Sbírce listin dosáhla za rok 2013 rekordního čistého zisku 214 milionů korun, což bylo meziročně o 12 procent více.

Největší výrobce vína a sektů v ČR prodal loni 26 milionů lahví sektů, vín a lihovin, meziročně o osm procent více. „Největší podíl na tržbách měla tradičně šumivá vína Bohemia Sekt. Dařilo se ale také tichým vínům, především značkám Habánské sklepy a Víno Mikulov,“ řekl Beránek. Skupina opět prodala více dražších vín. Naopak v nejlevnějších kategoriích, jimž se dlouhodobě nechce věnovat, vykázala další pokles.

Bohemia Sekt loni prodal 10,1 milionu lahví sektů, což představovalo sedmiprocentní meziroční nárůst. Za loňským nárůstem stojí podle ředitele nová komunikace a dobře zvládnutá logistika na konci roku, kdy firma prodá více než třetinu roční produkce sektů.

Nejprodávanější v Česku je demi sec

Největší podíl na prodejích, 60 procent, měl Bohemia Sekt demi sec, nejprodávanějším sekt v ČR. Za ním skončil brut a rosé demi sec. „Velice úspěšná byla také řada prémiových sektů Bohemia Sekt Prestige. Loni se jich prodalo nejvíce v historii, téměř 300 tisíc lahví,“ uvedl ředitel.

Maloobchodní trh sektů v celé ČR vykázal podle údajů společnosti Nielsen jednoprocentní růst. Tržní podíl Bohemia Sekt meziročně vzrostl o téměř dva procentní body na 66 procent.

Na trhu perlivých vín a šumivých nápojů, který v celé ČR klesl o deset procent, zvýšila značka Avanti tržní podíl o více než sedm procentních bodů na 35 procent. „S 2,6 milionu prodaných lahví je to lídr kategorie. Čísla výrazně ovlivnila loňská novinka Avanti Spritz,“ řekl Beránek.

Skupina prodala 10,4 milionu lahví tichých vín, meziročně o 900 tisíc více. Největší nárůst, přes 14 procent, zaznamenala značka Habánské sklepy. Těchto vín prodala skupina 4,7 milionu lahví. Nárůst 16 procent na 3,1 milionu lahví zaznamenala značka Víno Mikulov Motýl.

Lihovinám se dařilo méně

Kategorii lihovin, což jsou hlavně vodky Nordic Ice a Pražská vodka i likéry Dynybyl, se loni dařilo méně. „Odmítli jsme se zapojit do cenové války vodek a stabilizovali jsme cenu Pražské vodky i Nordic Ice s přiměřenou marží. Kvůli tomu Pražská vodka objemově nerostla. Prodeje značky Nordic Ice díky inovacím stouply o 5,5 procenta,“ uvedl.

Ze sklizně ročníku 2014 skupina zpracovala osm milionů kilogramů hroznů vinné révy a zůstává největším zpracovatelem tuzemských hroznů v ČR. Kvůli soběstačnosti investovala asi deset milionů korun do výsadby nových vinic. Do roku 2020 chce rozšířit své vinice ze 400 nejméně na 600 hektarů. „Loni jsme se soustředili na konsolidaci péče o nově vysazené vinice v letech minulých. Proto jsou loňské nové výměry relativně malé, tedy 16 hektarů nových vinic. Ale letos už počítáme s téměř 60 hektary,“ dodal.