Do Slevomatu.cz vstoupila Daily Deals Enern Investment

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: slevomat.cz

Novým spolumajitelem největšího tuzemského slevového serveru Slevomat.cz se minulý týden stala firma Daily Deals Enern Investment Coöperatief registrovaná v Nizozemsku, ve Slevomatu.cz nyní drží 13,3 procenta. Většinovým vlastníkem Slevomatu.cz je nově jablonecká firma Miton, která zvýšila svůj podíl z původních 49 procent na 52,1 procenta.

O majoritní podíl tak přišli spoluzakladatelé Slevomatu.cz Tomáš Čupr a Martin Korman, kteří před změnou vlastnili dohromady 51 procent procent Slevomatu.cz. Uvedl to Jan Barta ze srovnávače slev SlevyDnes.cz.

„Vstup investora může znamenat přípravu na prodej Slevomatu, o kterém se mluví již dlouho a nepřímo byl několikrát potvrzen jeho současnými majiteli,“ uvedl Barta. Není ale podle něj jasné, zda Čupr s Kormanem část svých podílů Mitonu a Enernu prodali, nebo jestli tyto společnosti do Slevomatu nalily peníze, čímž ve firmě zvýšily svůj podíl.

Informace o majetkových změnách ve společnosti Slevomat.cz už byly zveřejněny v obchodním rejstříku a dnes je potvrdil mediální zástupce tohoto slevového portálu Filip Vítek. Spolumajitel Slevomatu.cz Tomáš Čupr podle něj zatím nebude změnu vlastnické struktury komentovat.

V létě portál Slevomat.cz koupil dvojku na trhu Zapakatel.cz. „Touto transakcí jsme dosáhli objemu, který nám možná zaručuje, že byznys budeme moct dělat spíše dlouhodobě. Plánujeme dlouhodobý růst a udržení pozice, kterou máme. Když by ale přišla nějaká extrémně dobrá nabídka, tak prodej samozřejmě nemůžu vyloučit. Už to ale zkrátka není „za každou cenu to prodáme“,“ řekl na začátku srpna Čupr serveru E15.cz.

Slevomat.cz také podíl ve Vykupto.cz a agregátoru slev Cupolis.com. „Většinový vlastník Slevomatu.cz, jablonecký Miton, se v některých případech podílí na jednáních a rozhodovaní agregátoru slev Skrz.cz, což může leccos také naznačovat,“ upozornil Michal Hardyn z portálu SlevyDnes.cz. Podle něj menší slevové servery chtějí reagovat na posilování pozic Slevomatu a jednají také o významném obchodním propojení. „Ve výsledku by mělo jít o skupinu dvou až pěti spolupracujících slevových serverů, které by mohly být slušnou konkurencí pro skupinu Slevomat,“ podotkl Hardyn.

Tržby z hromadných slev letos porostou na tři až čtyři miliardy, odhadují odborníci

První slevové servery začaly v Česku fungovat loni na jaře a za celý rok 2010 obor podle dřívějšího odhadu Hardyna vykázal tržby na úrovni 400 milionů korun. Letos někteří odborníci odhadují nárůst tržeb z hromadných internetových slev na tři až čtyři miliardy korun.

Podle lokálního průzkumu zaměřeného na nakupování Čechů na slevových serverech, který pro společnost KPMG Česká republika provedla výzkumná agentura Ipsos Tambor, využívá slevové servery 49 procent dospělé populace. Třetinu kuponů slevové portály podle statistik agregátoru slevových portálů AlfaSlevy.cz prodají v Praze a značné množství slevových poukázek nyní míří také k zákazníkům do Brna, Ostravy či Plzně.

Návštěvníci slevových portálů projevují největší zájem o kategorie zaměřené na jídlo a pití či péči o tělo a kosmetiku. Každá z nich tvoří 19 procent objemu prodeje. Jen o procento méně se prodá poukázek z kategorie „dárky a zboží“. Oblíbené jsou také nabídky z kategorie „pobyty a cestování“, na které připadá 12 procent prodejů. Z dalších kategorií bodují ještě slevy na relaxační služby, sportovní aktivity či zážitky.

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.