Největším obchodním partnerem Polska zůstává Německo, kde končí přes 25 procent polského vývozu. Na druhém místě je Velká Británie, kam bylo v roce 2012 exportováno zboží v hodnotě 9,5 mliard eur. Celková hodnota vývozu našeho severního souseda rostla i v loňském roce. Podle předběžných údajů dosáhla za rok 2012 celkem 141,9 miliard eur, zatímco v roce 2011 to bylo 136,6 miliard eur.
Podle posledních údajů polského statistického úřadu rostl export země v průběhu prvních dvanácti měsíců loňského roku rychleji, než import. Do zemí Evropské unie směřuje až 75 procent polského exportu. Mezi druhy zboží, které Polsko nejvíce vyváží patří především auta a automobilové součástky. Polský automobilový průmysl je téměř úplně zaměřený na export. Bezmála všechna osobní a přepravní auta vyráběna v Polsku jsou vyvážena a to především do Německa, Itálie, Velké Británie a Francie.
Druhým nejvyváženějším polským zbožím je nábytek. Co do celkového objemu exportu jsou v tomto směru na tom ve světě lépe pouze Čína, Spojené státy a Itálie. V přepočtu na kilogramy je však Polsko druhým největším výrobcem nábyteku hned za Čínou. Důvodem je velký objem výroby za příznivou cenu. V přepočtu na 10 kilogramů je polský nábytek prodáván pouze za 225 eur, zatímco nábytek z Itálie nebo Německa vyjdepřibližně na 430 eur.
Třetím nejvíce vyváženým druhem zboží z Polska jsou televizory. Svoji výrobu tam totiž umístili nejznámější značky jako například LG Electronics, LG Philips, Sharp a Toshiba. V zemi působí také dvě ze tří továren vyrábějících LCD moduly. Přibližně 60 procent všech televizí v evropských domácnostech pochází právě z Polska.
Podobně je tomu i v případě výroby domácích spotřebičů, které co do objemu národního exportu zastávají čtvrté místo. Každá pátá lednička, pračka nebo myčka vzniká právě v Polsku, které v tomto ohledu již předstihlo Německo a Itálii. V Polsku působí 27 továren vyrábějících domácí spotřebiče, většinou se jedná o závody známých zahraničních koncernů jako například Samsung, Bosch-Siemens, Indesit, Whirlpool a Electrolux. Mezi domácí úspěšné výrobce patří značky Amika, Zelmer a MPM Produkt.
Do první desítky nejvíce exportvaného druhu polského zboží patří dále měď, kosmetika, jantarová bižuterie, obuv, potraviny a jachty. Pro zajímavost, až 95 procent domácí výroby polských jachet je vyváženo a to především do západní Evropy. V tomto odvětví funguje v Polsku přibližně 900 firem. Luxusní lodě směřují i do vzdálenějších destinací jako například do Austrálie, Spojených států, Chile, Japonsko a do arabských zemí. Pouze v roce 2011 vyvezlo Polsko 17 tisíc kusů jachet. Jednu z nejvýznamnějších položek exportu potravin představují jablka. Polsko je již několik let největším producentem a vývozcem jablek v Evropě. Pro domácí trh je určeno pouze 40 procent tohoto ovoce. Zbytek je vyvážen a to především na východ do Ruska a na Ukrajinu. V loňském roce dosáhla sklizeň jablek v Polsku 2,5 milionů tun ovoce.
Ministerstvo hospodářství podporuje vývoz polského zboží i na trhy mimo EU, které mají velký ekonomický potenciál, vyznačují se makroekonomickou stabilitou a značnou absorpční schopností. Patří mezi ně například Kanada, Kazachstán, Brazílie a Alžírsko. Na prvním místě je však Turecko, kam Polsko vyvezlo loni zboží v hodnotě 2,4 miliardy eur. Až do 30. června mohou polští podnikatelé žádat stát o finanční podporu na propagaci svých výrobků pro export do zahraničí. Mají možnost se zúčastnit veletrhů, konferencí nebo hospodářských misí. Následně mohou požádat o vrácení až 75 procent nákladů spojených s účastí na těchto akcích. Rezort hospodářství vyčlenil letos na finanční podporu propagace polských firem na zahraničních trzích 160 milionů zlotých (960 milionů korun).