Dozlatova restovaný nápad. Šestadvacetiletý Fabini prodá ročně nádobí za sto padesát milionů, má Czech Grand Design i Red Dot

Šestadvacetiletý Jan Fabini založil značku, která čerstvě drží ocenění Czech Grand Design i mezinárodní Red Dot Design Award.

Šestadvacetiletý Jan Fabini založil značku, která čerstvě drží ocenění Czech Grand Design i mezinárodní Red Dot Design Award. Zdroj: David Turecký

Anna Kanta
Diskuze (0)

Podnikání Jana Fabiniho se loni obratem přehouplo přes 150 milionů korun. Pouhých pět let od uvedení jeho první sady nádobí. Na to, že své nerezové pánve a hrnce přinesl na trh jako vařením nepolíbený teenager, podal bezesporu slušný výkon. „Je výhoda začít s podnikáním jako mladý. Jste naivnější a pustíte se po hlavě téměř do čehokoli,“ říká dnes šestadvacetiletý Fabini, zakladatel značky, která čerstvě drží ocenění Czech Grand Design i mezinárodní Red Dot Design Award.

Jan Fabini měl už jako náctiletý jasnou vizi: stát se podnikatelem a vytvořit produkt, za který by se nemusel stydět kdejaký nadnárodní gigant. „Nad byznysem s nádobím jsem začal přemýšlet v osmnácti letech. K realizaci nápadu došlo po roce a půl, ale dnes bych to udělal rychleji,“ směje se Fabini. Na gymnáziu tehdy vytvářel webové stránky pro různé firmy a tímto způsobem se dostal ke společnosti, jež prodávala kuchyňské nádobí. „Ty produkty se mi nelíbily a říkal jsem si, že by přece i takové zboží šlo udělat lépe a líbivěji,“ vzpomíná Fabini s tím, že měl vždy slabost pro hezké produkty a přál si vytvořit něco, na co si přinejlepším bude moct sáhnout.

Nepochází z podnikatelské rodiny, takže zkušenosti čerpal u jiných. Byl přesvědčený, že je dobré učit se od ostřílenějších. Hned na začátku budování firmy se proto Fabini rozhodl, že se takovými lidmi chce co nejvíce obklopovat, obzvlášť v případě, kdy hodlá vybudovat relativně velký byznys. „Věděl jsem, co bych chtěl na trh přinést a že bych se rád stal konkurentem velkých firem se stejným sortimentem. Z logiky věci tedy vyplývalo, že stavíme něco velkého a že to nebude malá firma,“ popisuje své začátky Fabini.

Investoři a to jméno

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi