Evropané si utahují opasky, Unilever jim vyjde vstříc | E15.cz

Evropané si utahují opasky, Unilever jim vyjde vstříc

Evropané si utahují opasky, Unilever jim vyjde vstříc
Do koncernu Unilever patří i výrobce čaje Lipton
• 
ZDROJ: profimedia.cz

bru

Evropané ve státech postižených recesí začínají šetřit na věcech denní potřeby a potravinářský koncern Unilever jim to chce usnadnit. Namísto prémiových produktů uvede na trh výhodnější a menší balení svých výrobků.

Unilever se rozhodl zaútočit na konzumenty s nižšími příjmy. „Chudoba se vrací do Evropy,“ řekl serveru FTD.de evropský šéf firmy Jan Zijderveld. „Pokud Španěl průměrně za nákup vydá 17 eur, nemohu mu prodat prášek na praní za polovinu jeho rozpočtu.“

Třetí největší výrobce spotřebního zboží na světě proto nyní přenese do Evropy své asijské zkušenosti. „V Indonésii prodáváme jednorázová balení šampónu za dva až tři eurocenty a přesto na nich dokážeme vydělat,“ vysvětlil. V Česku Unilever nabízí například značky Knorr, Hellmann`s či Domestos.

Příklad Unileveru ukazuje, že recese v mnohých evropských zemích nutí firmy měnit svou strategii. Dosud se totiž potravinářské společnosti pokoušely zvýšit svůj zisk pomocí takzvaných prémiových výrobků, nyní se naopak obracejí na opačnou část trhu.

První vlaštovky změny kurzu se již objevily. Ve Španělsku začal Unilever podávat balení svého pracího prášku Surf, které vystačí jen na pět várek prádla. V Řecku zavedl malá balení bramborové kaše a majonézy a představil zde také novou levnou značku, pod kterou prodává například čaj či olivový olej. Kromě předlužených států eurozóny se ale nová strategie později projeví i ve Velké Británii.

Od svého loňského příchodu do vedení Unileveru dokázal Zijderveld zvýšit do té doby stagnující příjmy firmy o 1,1 procenta v první polovině roku 2012. Upozorňuje ovšem, že příjmy z prodeje potravin neovlivňují jen výrobci, ale i prodejci. „ V obchodu Applu si každý řekne: Wow, to je zážitek! Když ale jste v evropském supermarketu, myslíte si: Poloprázdné regály, kartony na podlaze, žádný prodavač široko daleko – to je přece hrozné,“ vysvětlil, jak obchodní řetězce odrazují zákazníky.

Autor: bru
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud