Fenomén Crocs. Gumové boty do módního pekla neodešly, naopak se prodávají stále více

Zájem o boty Crocs se drží i po pandemii

Zájem o boty Crocs se drží i po pandemii Zdroj: profimedia.cz

Ač plastové nazouvací boty značky Crocs podle mnohých měly už dávno shořet v módním pekle, na chvostu pandemie šokovaly rázným návratem na scénu. Lidé chtějí pohodlí, vysvětlovalo se tenkrát. Podle investorů měla popularita lehké obuvi kulminovat v polovině roku 2021, pak s návratem zaměstnanců z home office rychle klesat. Děje se však pravý opak. V porovnání s předcovidovým rokem 2019 jsou prodeje crocsů o dvě stě procent vyšší a firma čeká další rekordní zisky.

„Po mnoha letech jsem si je pořídil vloni ve slevě,“ vypráví Michal K. z Prahy, který pracuje ve filmovém průmyslu. Letos v zimě si crocsy koupil znova. „Chci mít na léto nové,“ říká. Chválí si praktičnost a pohodlí. A tak si objednal pro jistotu tři páry naráz, všechny v téže barvě.

Gumové sandály Crocs zaplavily trh v nultých letech a hned se staly hitem. Zatímco lidem z módy se ježily vlasy, zákazníkům se zalíbily – nemluvě o asijských napodobeninách za zlomek ceny. Masové rozšíření falešných produktů ovšem nebylo dobrou zprávou pro samotnou značku a její dny se zdánlivě odpočítávaly. Jenže nové marketingové oddělení v desátých letech vsadilo na vypečené módní spolupráce a vyhnalo obuv znovu zázračně nahoru.

„Crocsy jsou obuví, kterou si nazujeme, když jdeme do samoobsluhy pro malý nákup, na zahradu pro květy růží do vázy nebo si je zabalíme do kufru na pláž,“ říká designér a technolog obuvi Oldřich Voyta. „Obouvají je teenageři, kteří si je dolaďují ozdobami Jibbitz, dospělí je nosí z pohodlnosti a senioři kvůli jednoduchosti nazutí. Díky ‚collabům‘ se ale zrodila nová skupina nositelů – módní ikony, influenceři a všemožné celebrity.“

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!