Heuréka zvýšila svůj zisk o 35 procent. Růst podpořila vládní opatření

Logo Heureka

Logo Heureka Zdroj: Fugu, interier graphic design

Kanceláře Heureka Shopping
Kanceláře Heureka Shopping
Kanceláře Heureka Shopping
Logo Heureka
Tomáš Braverman, Heuréka
10
Fotogalerie

Internetový srovnávač cen Heureka zvýšil v minulém fiskálním roce končícím v březnu provozní zisk o 32 procent na 29,9 milionu eur, tedy 795 milionů Kč. Tržby skupiny vzrostly o 35 procent na 70 milionů eur, což je 1,9 miliardy korun. Růst podpořila vládní omezení v souvislosti s pandemií koronaviru, řekla mluvčí Adéla Berková.

Skupina srovnávačů Heureka Group, působící na devíti trzích střední a východní Evropy, je se svou návštěvností 23 milionů uživatelů měsíčně a nabídkou z více než 55 tisíc internetových obchodů největším evropským srovnávačem a nákupním rádcem.

Kromě produktových inovací v klíčových kategoriích stojí za růstem skupiny také intenzivní práce na mezinárodním obsahu, práce na datových produktech napříč celou Evropou a některé akvizice. Internetové obchodování akcelerovala také pandemie koronaviru, především s ní spojená vládní opatření, která na několik měsíců prakticky zastavila kamenné nakupování.

"Do online prostoru se přesunula drtivá většina nakupující populace, na což musely samozřejmě reagovat také kamenní prodejci, kteří byli nucení svou nabídku také přepnout do online prostoru, pokud to šlo," uvedl výkonný ředitel skupiny Tomáš Braverman.

V loňském roce firma dokončila responzivní web, který splňuje náročnější požadavky uživatelů i e-shopů. Stále také pokračují práce na sjednocování tří platforem i katalogů v rámci budování evropského tržiště. Novinkou jsou například také automaticky překládané produktové recenze.

Do skupiny Heureka Group patří vedle Heureka.cz a Heureka.sk dále Árukereső.hu v Maďarsku, Compari.ro v Rumunsku, Pazaruvaj.com z Bulharska, Ceneje.si ze Slovinska, Jetfinije.hr z Chorvatska, Idealno.rs ze Srbska a Idealno.ba z Bosny.

Video placeholde
Jak pandemie změnila e-commerce v Česku? • Videohub