Karlovarské minerální vody kupují maďarskou jedničku na trhu

ilustrační foto

ilustrační foto

Další z tuzemských výrobců nealkoholických nápojů vyrazil na expanzi do střední Evropy. Karlovarské minerální vody (KMV) se včera dohodly se společností Nestlé Waters na odkoupení společnosti Kékkúti Ásványvíz Zrt., významného výrobce balené vody v Maďarsku. Cenu akvizice výrobce Mattoni a dalších značek neuvedl.

„Pro společnost Kékkúti Ásványvíz máme ambiciózní plán rozvoje. Chceme k maďarskému trhu přistoupit tak, jako se nám to povedlo doma v České republice nebo v Rakousku,“ uvedl generální ředitel KMV Alessandro Pasquale. Maďarská firma s historií datovanou od roku 1907 nabízí zejména tradiční maďarské značky přírodních minerálních vod Theodora Kékkúti a Theodora Kéreki, které mají původ v podzemí Balatonského národního parku.

Na zahraniční nákupy vyrazily KMV poprvé před sedmi lety, kdy odkoupily rakouskou společnost Waldquelle. Ta se poté stala druhou největší nápojovou firmou na místním trhu. V současnosti působí KMV kromě České republiky na Slovensku, v Rakousku, Německu, Polsku a na Ukrajině. „Vstup na maďarský trh přinese KMV nové synergie, které přinesou výhody spotřebitelům napříč zeměmi,“ dodal Pasquale.

Podle dat KMV s odkazem na Evropskou federaci balených vod patří Maďarsko mezi nejrozvinutější trhy v Evropě ve spotřebě balené vody. V roce 2013 činila tamní spotřeba 119 litrů na osobu, přičemž mezi lety 2008 až 2013 vykázal maďarský trh mírný stoupající trend ve výši 3,5 procenta.

KMV je dalším z tuzemských výrobců, který dále expanduje ve střední Evropě. V prosinci tak například společnosti Kofola koupila slovinského výrobce minerální vody Radenska, podle odhadů asi za 1,4 miliardy korun.

Silnější vyšumí