Košík.cz, Rohlík.cz i Tesco Online. E-shopy s potravinami rozšiřují byznys v krajích

Dodávka e-shopu s potravinami Košík.cz na náměstí v Kolíně.

Dodávka e-shopu s potravinami Košík.cz na náměstí v Kolíně. Zdroj: Košík.cz

Rozšíření byznysu na Hané podnikl též Rohlík.cz.
Řidič společnosti Tesco rozděluje zboží do chladicích i tepelných boxů.
Nákup donese až do kuchyně.
Nové závozové lokality přidává pro svůj e-shop též řetězec Tesco.
Podnikatel Tomáš Čupr, zakladatel e-shopu Rohlik.cz.
6
Fotogalerie

Internetoví prodejci potravin pokračují v expanzi napříč Českou republikou. Aktuálně ohlásil rozšíření závozu Košík.cz, a to o města v Polabí zahrnující sto tisíc obyvatel. Nové lokality přidaly též konkurenční Rohlík.cz a e-shop řetězce Tesco.

„Přestože se Praha dlouhodobě podílí na naprosté většině podílu objednávek, regiony nabývají na důležitosti. Výrazně se zde mění spotřebitelské chování díky tomu, že například do středních Čech se stále více přesouvá obyvatelstvo z Prahy s metropolitními návyky,“ řekl generální ředitel Košíku Tomáš Jeřábek. Nově bude Košík jezdit do Nymburku, Poděbrad, Kolína, Kutné Hory a jejich nejbližšího okolí.

„Rozhodně budeme pokračovat v pokrývání pražského metropolitního prstence, tipujeme další oblasti, které splňují předpoklady pro úspěšný vstup naší služby. Oblastí, kam má smysl vstoupit, je řada. Pokud vše půjde dobře, plánujeme se vypravit i do dalších měst mimo středočeský region, aktuální je pro nás i téma návratu na Moravu,“ doplnil šéf Košíku. 

Nové rozvozové oblasti otevřel před nedávnem též e-shop řetězce Tesco. Nově funguje v Českých Budějovicích a v dalších jihočeských lokalitách. V záběru má od loňska též Olomouc, Přerov a Prostějov. 

Rozšíření byznysu na Hané o poslední jmenované město loni podnikl též Rohlík. Ten se navíc pustil i do mezinárodní expanze. Od konce loňského roku obsluhuje Budapešť. „Do pěti let bych chtěl fungovat v Německu,“ uvedl majitel Rohlíku Tomáš Čupr. 

Na otevření plnohodnotného e-shopu v současnosti podle informací serveru E15.cz pracuje řetězec Globus. „Z našich výzkumů víme, že už šestnáct procent Čechů nakupuje alespoň jednou měsíčně potraviny on-line. Jsou to typicky lidé z větších měst s vyššími příjmy. Přesto skoro dvě třetiny Čechů za poslední rok e-shopy k nákupu jídla vůbec internet nevyužily, takže potenciál k růstu je zřejmý,“ sdělil David Vurma, ředitel poradenské společnosti Acomware. Rychlý růst prodeje potravin přes internet ale podle něj naráží na expediční a dopravní limity obchodů.