Lime & Tonic bojuje o život. Nepomohli ani andělé | E15.cz

Lime & Tonic bojuje o život. Nepomohli ani andělé

Hotel Domaine De La Bretesche
Hotel Domaine De La Bretesche
• 
ZDROJ: Hotel Domaine De La Bretesche

Tereza Zavadilová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Také startupová revoluce, která se v posledních letech přehnala přes Česko, umí požrat své děti. Jeden z nejoceňovanějších nedávno vzniklých projektů, zážitková platforma Lime & Tonic, se ocitl v ohrožení. V posledním letošním prohlášení pro investory přiznal, že je v hlubokých finančních potížích, snaží se rozprodat část majetku a zakladatelé si již od listopadu nevyplácejí mzdu.

Od minulého týdne její pražská kancelář neposkytuje služby a včera Lime & Tonic uvedl, že kvůli provozní ztrátě shání další financování a klienty žádá o dvouměsíční trpělivost. Vedení firmy ale nechce boj o přežití vzdát. „Máme plán, jak zajistit další financování. To považujeme za nejlepší přístup k našim klientům a obchodníkům,“ sdělil management firmy v prohlášení pro deník E15. Společnost počátkem roku uváděla, že na pokračování byznysu v letošním roce by jí stačilo získat částku do sta tisíc eur.

Lime & Tonic byl přitom až do loňska v získávání peněz extrémně úspěšný. Firma vybrala ve dvou kolech takzvaného andělského financování skoro tři miliony eur, loni od drobných investorů získala přes sto tisíc liber v equity crowdfundingové kampani realizované přes platformu Seedrs.com. Mezi akcionáři globální hitovky založené v Praze je řada zvučných jmen z oblasti rizikového kapitálu, asi nejslavnější je Britka Julie Meyerová, za kterou je řada úspěšných technologických projektů.

Lime & Tonic Autor: E15

Lime & Tonic loni dosáhl tržeb zhruba dva miliony eur. Za dobu své existence se nedostal z provozní ztráty. Agentura získala od svého založení před čtyřmi lety mnoho světových nominací a cen v oblasti digitálního byznysu. Její mobilní platforma byla v Británii zařazena mezi deset nejlepších aplikací soutěže Smarta100 v kategorii Mobile Business of the Year. Platformu vyvinula česká Adikt Mobile ze skupiny Kindred Group, přičemž její honorář byl založen na budoucích provizích. Michal Kříž z Kindred řekl, že o potížích partnera nic neví.

Zážitková platforma dojela na raketovou expanzi

Příběh Lime & Tonic je již téměř klasickou pohádkou digitálního věku. Na začátku byla pětice nadšenců – emigrantů a cizinců – pocházejících z IT či finančního prostředí a jejich dobrý nápad. Lime & Tonic cílil na velký trh nazývaný zážitková ekonomika, jehož velikost se odhaduje na dva biliony dolarů. Lime & Tonic klientům zprostředkovává zážitky v poměrně luxusních podnicích, za dobrou cenu a s nějakým bonusem – třeba ochutnávky drahého vína, nedělní brunche, večeře či wellness víkendy. Mezi jeho dodavatele patří top podniky typu Four Seasons či Mandarin Oriental.

Lime & Tonic vznikl v roce 2011, v několika kolech financování přilákal zájem andělských i drobných investorů a upsal mnohamilionový kapitál. Z původně pražské platformy rychle expandoval do nejdražších měst světa. Jenže raketový růst si vyžádal exponenciálně vysoké náklady. Společnost v prohlášení investorům uvedla, že letos snížila měsíční náklady na šest tisíc eur z loňských 65 tisíc – firma propouštěla a management si přestal vyplácet mzdy. Za dobu existence firma dosáhla tržeb 4,65 milionu eur.

Lime & Tonic se nyní snaží zachránit, chce prodat pobočky, sehnat financování. Matadoři venture kapitálu ale upozorňují, že málokterá firma postavená na zelené louce skončí jako zlatý důl pro investory. Evropský šéf Intel Capital Marcin Hejka odhadl, že se povede jedna investice z deseti.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.