Prémiové vybavení kuchyní jde na dračku. Na robota se čeká měsíce, na pánev půl roku

Prodejna Potten & Pannen

Prodejna Potten & Pannen Zdroj: Potten & Pannen

Prodejna Potten & Pannen
Prodejna Potten & Pannen
Prodejna Potten & Pannen
Jan Fabini, zakladatel stejnojmenné řady italského nádobí
5
Fotogalerie

Pandemie naučila lidi vařit, péct domácí chléb a inspirovala je ke zdravějšímu vaření. Vyplývá to ze zvýšené poptávky po kuchyňských pomůckách a nádobí, kterou hlásí prodejci prémiových značek. Ani po znovuotevření restaurací poptávka neklesá. „Loni jsme dosáhli půlmiliardového obratu, tedy čtyřicetiprocentního nárůstu oproti rokům před pandemií, letos se chystáme tuto částku překročit,“ sděluje jeden z majitelů sítě obchodů Potten & Pannen Pavel Staněk.

Mezi hlavní trendy označuje Staněk zájem o zdravější vaření a péči o životní prostředí. „Velký boom zažívají keramické pánve s nepřilnavým povrchem, které se na rozdíl od teflonových nedají připálit, a tedy nemohou způsobit teflonovou horečku (onemocnění vznikající v důsledku vdechnutí výparů teflonu vznikajících při vysokých teplotách – pozn. red.) ve špatně větraných prostorech,“ vysvětluje. Dalším trendem je snaha o zelenější život v městském prostředí. „Velká poptávka je po chytrých květináčích, ve kterých se dají pěstovat bylinky po celý rok, a chytrém stroji na vakuování, který předchází plýtvání potravinami,“ shrnuje.

Krize se klientů nedotkne

Na sociálních sítích v období lockdownů vrcholil trend pečení domácího chleba, což se odrazilo i na poptávce. „V našem obchodě byla nejvyšší poptávka po vybavení na pečení a po všem kolem výroby domácího pečiva,“ konstatuje bloggerka Markéta Pavleje aka Kitchenette, která provozuje vlastní e-shop s nabídkou výběrového kuchyňského nádobí a vybavení. „Byl to způsob, jak se nejen zásobit čerstvým pečivem a nakrmit rodinu, která najednou pracovala i plnila školní docházku z domova, ale také způsob relaxace,“ dodává.

Zájem o kvalitní nádobí neklesl ani poté, co většina značek v průběhu pandemie zdražila. „Šlo o zhruba pětiprocentní cenový nárůst, který se ovšem dotkl více než osmdesáti procent značek,“ upřesňuje Staněk. Poptávku podle něj neohrozí ani inflace a s ní spojené zchudnutí českého obyvatelstva.

„Na základě zkušenosti s krizí z devadesátých let a z roku 2008 bych řekl, že se naší cílové klientely krize tolik nedotkne,“ shrnuje a dodává, že svou největší prodejnu na pražské Malé Straně firma otevřela právě v době zmíněné krize.

O dalším zdražování se bude rozhodovat i letos. „Cena dopravy se diametrálně zvýšila, takže dřív nebo později budeme muset zdražit i my,“ dodává. Své ceny musí ovšem firma udržet na celkové evropské hladině. „Pokud bychom zdražili více než například konkurence v Německu, lidé by si ty značky začali kupovat v zahraničí,“ vysvětluje Staněk.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!