Dnešní optimista připouští, že když se ohlédne zpátky, má pořád husí kůži. „S tržbami 240 milionů eur jsme byli ve ztrátě 68 milionů,“ připomíná propad v roce 2008. „A aby toho nebylo málo, měli jsme dluhy ve výši 260 milionů. Hotová katastrofa,“ dodává.
V současnosti činí tržby „jen“ něco přes 200 milionů, zmizely zato minusy. Recept byl prostý: převrátit společnost vzhůru nohama.
V praxi to znamenalo propustit 400 ze 1600 zaměstnanců, srazit fixní náklady o více než třetinu, zkrátit lhůty a ořezat kolekce. Důvody byly pádné – Rossignolu šlo o přežití. Část viny připisuje management americkému vlastníkovi Quiksilver, který převzal francouzskou značku v roce 2005 za 240 milionů eur, ale nikdy se s ní nesžil. Efekt se zanedlouho dostavil, dluhy a průšvihy evropské akvizice přivedly samotného zámořského specialistu na oblečení a vybavení pro surfing, či snowboarding málem ke krachu.
Zakročil Cercley. Dohodl se s australským finančním investorem Macquarie a koupil „zlomené lyže“ za 40 milionů eur. Motiv byl jasný: Cercley Rossignol v letech 2002 až 2005 řídil a přihlížet pádu bylo nad jeho síly.
Nyní, za vyjasněné oblohy, se Cercley snaží dívat kupředu. „Není dobré být závislý pouze na zimě,“ říká v narážce na konkurenci, která už má „léto“ v programu.
Odpovědí Rossignolu má být nástup do outdoorového segmentu. Konkrétně jde prý o obuv.