Výkonný ředitel společnosti József Keleti poukazuje konkrétně na to, že za uplynulý rok zkrachovalo 3,36 procenta maloobchodních jednotek, což je více než celkový průměr v celé ekonomice (3,21 procenta).
Do roku 2010 se maloobchod relativně držel. Sektor využil rezervy a pokračoval v činnosti navzdory globální krizi. Ale už v prvních šesti měsících roku 2011 se situace skokově zhoršila. Trend zavírání firem nepolevuje, vedle bankrotů dochází i k dobrovolnému vracení živností samotnými maloobchodníky.
V odvětví maloobchodu však lze zaznamenat i příznivé tendence. Hlavní z nich je zkracování doby uskutečnění plateb. Aktéři tohoto sektoru pracují papírově s 30denní lhůtou plateb, v praxi však v průměru na peníze čekali 46 dní. V posledních dvou letech došlo ke zlepšení platební morálky o dva dny. Za tím mohou být dva důvody: buď se stabilizovalo postavení maloobchodních společností, nebo velkoobchod pod vlivem špatných hospodářských ukazatelů přitvrdil vůči firmám, které se s platbami zpožďují. První možnosti odporují údaje statistického úřadu, podle kterých maloobchod v dubnu 2011 dosáhl o 1,3 procenta menšího obratu než v dubnu předchozího roku. Pokles v prvních čtyřech měsících je půlprocentní.
Ministerstvo národního hospodářství přesto neztrácí optimismus. Počítá s tím, že díky lepšící se situaci na pracovním trhu, poklesu daňového zatížení a hlavně vyplácení výnosů ze zestátněných soukromých penzijních fondů (v průměru 110 tisíc forintů – 11 tisíc korun), vzroste koupěschopnost obyvatelstva a tedy i maloobchodní obrat. Zlepšení se očekává i v rychlosti plateb.