Vietnamská metropole má zájem o Plzeňskou kartu
Kompletní informace o projektu předal Kraus zástupci ředitele Dopravního podniku Hanoje Nguyen Xuan Tanovi a náměstkovi ministra dopravy Ngo Thinh Zhachovi. Příští dny se bude diskutovat o detailech a praktickém fungování, dodal Kraus.
Díky tomu, že je Vietnam považován za rozvojovou zemi, mohou zájemci o obchodní spolupráci využít dotace EU; Francie tak například dodává do Vietnamu autobusy. „Budeme-li schopni získat podporu EU, je spolupráce na projektu Plzeňské karty reálná,“ řekl Kraus. Zástupci vietnamského ministerstva i přepravce přijedou v prvním čtvrtletí 2012 do Plzně, kde si vyzkouší fungování karty v plném rozsahu.
V Hanoji žije přes šest milionů obyvatel, kteří podle Krause vlastní více než 4,5 milionu motocyklů, ale veřejnou dopravu využívá jen desetina obyvatel. „Rozvojový plán počítá s nadzemním rychlovlakem. ČR tam má stále výborné jméno v dodávkách technologií i průmyslových výrobků. Máme Vietnamu co nabídnout, zejména při zajištění vozového parku, odbavování v dopravě či know-how organizace MHD,“ dodal.
Plzeňskou kartu si od roku 2004 pořídilo přes 250 tisíc lidí. Slouží jako nosič předplatného kupónu MHD i elektronické peněženky, jako identifikátor přístupu do podniků, úřadů i jídelen, jako průkaz v knihovnách, platební nástroj u smluvních partnerů a identifikátor ve slevovém programu nebo při rezervaci vstupenek na kulturu a sport.
Systém Plzeňské karty byl rozšířen na celý Plzeňský kraj. „Soutěž jsme vyhráli i v Karlovarském kraji a v nejbližší době se začne realizovat i v Mladé Boleslavi,“ dodal Kraus.
Hanoj chce ze svých ulic vystrnadit všudypřítomné motorky a naučit obyvatele používat hromadnou dopravu | Hanoj chce ze svých ulic vystrnadit všudypřítomné motorky a naučit obyvatele používat hromadnou dopravu