Víme, co kupuješ. Obchodníci sbírají data přelomovými způsoby | E15.cz

Víme, co kupuješ. Obchodníci sbírají data přelomovými způsoby

Víme, co kupuješ. Obchodníci sbírají data přelomovými způsoby
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: profimedia

Daniel Novák

Nástup nových technologií otevřel obchodníkům zcela nové možnosti sledování spotřebitelského chování. Ať v supermarketu, nebo v e-shopu, zákazník si v každém okamžiku může být jist, že jeho kroky a kliky zanechávají stopy, jež mají pro prodejce cenu zlata.

Když před čtvrtstoletím americký programátor Lou Montulli připravoval aplikaci pro rodící se byznys e-shopů, přišel s nápadem vytvořit malý soubor dat umístěných do počítače koncového uživatele. Z takzvaných cookies, které umožňují například fungování virtuálního košíku, se stal technologický pilíř e-commerce. Mezitím nástroje k pečlivému sledování zákazníků pomocí nových technologií dostaly do rukou také tradiční řetězce.

„Nové technologie hrají při sběru dat o zákaznickém chování obrovskou, nedozírnou roli. Nové možnosti v současnosti přibývají skoro geometrickou řadou,“ líčí význam technologických inovací specialista na retail Ondřej Laně z poradenské společnosti CBRE.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu E15
Roční předplatnéod 1899 Kč

Roční rozšířené předplatné E15 Premium

Získáte cenově nejvýhodnější roční printové předplatné magazínů E15 Premium (8 ks), zaměřené na témata z oblasti ekonomiky a byznysu. Více o magazínech E15 Premium zde.
Čtvrtletní předplatné499 Kč
Ušetříte 98 Kč oproti měsíčnímu předplatnému
Objednat
Měsíční předplatné99 Kč
Cena 99 Kč platí pro první měsíc pro nové předplatitele. Další následující měsíc stojí 199 Kč.
Objednat
Firemní předplatné
Roční licence pro firmy a instituce objednávejte zde
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!