Víme, co kupuješ. Obchodníci sbírají data přelomovými způsoby | E15.cz

Víme, co kupuješ. Obchodníci sbírají data přelomovými způsoby

Ilustrační foto
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: profimedia

Daniel Novák

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Nástup nových technologií otevřel obchodníkům zcela nové možnosti sledování spotřebitelského chování. Ať v supermarketu, nebo v e-shopu, zákazník si v každém okamžiku může být jist, že jeho kroky a kliky zanechávají stopy, jež mají pro prodejce cenu zlata.

Když před čtvrtstoletím americký programátor Lou Montulli připravoval aplikaci pro rodící se byznys e-shopů, přišel s nápadem vytvořit malý soubor dat umístěných do počítače koncového uživatele. Z takzvaných cookies, které umožňují například fungování virtuálního košíku, se stal technologický pilíř e-commerce. Mezitím nástroje k pečlivému sledování zákazníků pomocí nových technologií dostaly do rukou také tradiční řetězce.

„Nové technologie hrají při sběru dat o zákaznickém chování obrovskou, nedozírnou roli. Nové možnosti v současnosti přibývají skoro geometrickou řadou,“ líčí význam technologických inovací specialista na retail Ondřej Laně z poradenské společnosti CBRE.

Přístup k veškerému digitálnímu obsahu

Předplatit E15 Premium

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.