Nástup nových technologií otevřel obchodníkům zcela nové možnosti sledování spotřebitelského chování. Ať v supermarketu, nebo v e-shopu, zákazník si v každém okamžiku může být jist, že jeho kroky a kliky zanechávají stopy, jež mají pro prodejce cenu zlata.
Když před čtvrtstoletím americký programátor Lou Montulli připravoval aplikaci pro rodící se byznys e-shopů, přišel s nápadem vytvořit malý soubor dat umístěných do počítače koncového uživatele. Z takzvaných cookies, které umožňují například fungování virtuálního košíku, se stal technologický pilíř e-commerce. Mezitím nástroje k pečlivému sledování zákazníků pomocí nových technologií dostaly do rukou také tradiční řetězce.
„Nové technologie hrají při sběru dat o zákaznickém chování obrovskou, nedozírnou roli. Nové možnosti v současnosti přibývají skoro geometrickou řadou,“ líčí význam technologických inovací specialista na retail Ondřej Laně z poradenské společnosti CBRE.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!