Wimbledon – navrch tradice, jinak byznys | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak vydělat v těžkých časech

Více k tématu

Wimbledon – navrch tradice, jinak byznys

Wimbledon – navrch tradice, jinak byznys
Wimbledon (ilustrační foto)
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

Martina Peřinková

Na světě neexistuje významnější tenisový turnaj. Wimbledon je nejznámější, nejpopulárnější a také nejvýnosnější ze všech tenisových turnajů. Během dvou týdnů dokáže vygenerovat přes šedesát milionů dolarů zisku. Letošní ročník se právě přehoupl do druhé poloviny a o víkendu pozná vítěze.

Profesionální sport dnes znamená především byznys, a v tenise obzvlášť. Wimbledon si přesto vzdor konkurenčnímu prostředí zachovává výjimečnost. Anglie dbá na tradici. Tudíž na tradici lpí i pořadatel.

Tím je All England Lawn Tennis Club (AELTC), který nemá ani pět set členů. Až na nejvyšší vedení, které však rozhodně nepobírá milionové platy, se všichni podílejí na organizaci turnaje dobrovolně. „Milujeme tenis, tak proto,“ vysvětluje předseda klubu Philip Brook.

Wimbledon každoročně vydělává. Přestože stále zvyšuje turnajové odměny, průběžně rostou i výnosy. Loňský ročník byl ekonomicky nejúspěšnější v historii, vydělal zmíněných 63 milionů dolarů. Britové po tenise doslova šíleli, což dokazují i ceny vstupenek na finále. Běžně se prodávají za necelých 150 liber, zhruba 4500 korun. Na loňské finále se však ceny na různých aukcích vyšplhaly až na sedmdesát tisíc liber za dvojici vstupenek, což přesahuje dva miliony korun.

Cena jahod na Wimbledonu,Cena jahod na Wimbledonu,Autor: Profimedia.cz, kolaz E15

Výnosy z turnaje jsou rekordní navzdory tomu, že v celém areálu včetně kurtů – na rozdíl od ostatních podniků – není viditelná reklama. Šatny jsou původní dřevěné. Sponzorům to, možná překvapivě, nevadí. „Jsme úspěšní právě proto. Naše vize přitahuje partnery, jako je třeba Rolex, kteří jsou rádi, že budou mít jen jedno malé logo, v případě Rolexu na časomíře, a neztratí se v záplavě dalších reklam,“ dodává Brook.

Společnost Slazenger, která se zabývá prodejem tenisových a kriketových sportovních potřeb a oficiálně dodává wimbledonské míčky, zůstává partnerem turnaje nepřetržitě od roku 1902. Patrně je to nejdelší partnerství ve sportu vůbec. „Podporujeme a chráníme značku Wimbledon. Chceme, aby naše logo bylo to jediné, které lidé uvidí,“ vysvětluje Brook.

Reklamu v areálu neuvidíte ani na velkoplošných obrazovkách, dokonce během přestávek nehraje hudba. Ani firemní skyboxy tam nejsou.

 

 

Autor: Martina Peřinková
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!