Interaktivní panely: jde o zábavu a navigaci

Interaktivní panely

Interaktivní panely

Podle zákaznických preferencí jsou u interaktivních panelů nejoblíbenější komerční a informační aplikace, zábavné složky a moduly pro využití v sociálních sítích. Kompletní řešení je často kombinací všech těchto funkcí, dodává ředitel společnosti MTBC Vladimir Vostrikov.

Jaké jsou nejčastější požadavky klientů z řad obchodních center nebo jiných, především prodejních jednotek na řešení digitálních displejů v místě prodeje?

Obchodní centra se stále snaží zlepšit dojmy návštěvníků a usnadnit jim co nejvíce orientaci v budově, proto je jednou z nejžádanějších funkcí interaktivní navigace. Tato aplikace patří také k nejvyužívanější mezi návštěvníky. Klienti pronajímající si reklamní plochy v OC pak nejčastěji poptávají interaktivní aplikace, které mají podpořit značku, prodej jejich hlavního produktu či právě probíhající kampaň.

Úspěšnost dané kampaně je měřena prostřednictvím kliků a počtu promítnutých videospotů. Tato čísla jsou pro klienty důležitá, neboť se na jejich základě (v případě potřeby) můžou kampaně upravovat a vylepšovat jak z grafického hlediska, tak z pohledu funkcionality. Pokud se přístroj umisťuje přímo do konkrétního obchodu, tak je obsah zaměřen pouze na prezentaci nabízených služeb či produktů.

Dovedou si vůbec manažeři představit potenciál technologie a řešení?

Když k nám zákazníci přicházejí, mají již určitou představu, kterou chtějí zrealizovat, ale nevědí přesně jak. Při tvorbě kreativního obsahu vycházíme ze zkušeností, statistik a osvědčených prodejních postupů. Pro jeho tvorbu je také velmi důležité mít alespoň částečně „volnou ruku“, což se ne vždy daří.

Často se totiž stává, že ačkoli je klientovým hlavním požadavkem jasně měřitelná návratnost, zvýšení prodeje apod., nechce si nechat poradit a k našim návrhům kampaně nepřihlédne. To pak může způsobit i její horší účinnost. Např. duplikace webových stránek není úplně šťastnou volbou.

Jaké je tedy nejčastější řešení u klientů?

Všichni jsou dnes už přehlceni různými druhy médií a reklam, proto se snažíme navrhovat kampaně neotřelé, s přidanou hodnotou pro uživatele. Kampaň lze například propojit s nějakou výhodou, jako je sleva na vstupné nebo slevové vouchery.

Účinné jsou také zábavné funkce, při kterých se uživatel pobaví a zároveň si produkt zapamatuje. Záleží také na typu a cíli kampaně – zda chce klient zákazníka pouze seznámit s novým produktem (exposure), nebo bude rovnou vedle v prodejně měřit počet prodaných kusů. Dá se říct, že v každé reklamě je informace a v každé informaci je reklama.

Vladimir Vostrikov, ředitel společnosti MTBCVladimir Vostrikov, ředitel společnosti MTBC | Jiri Cerny

Podle statistik vidíte i zájem zákazníků o nové technologie. O jaké jde nejvíce?

Zájem zákazníků o nové technologie roste a doufáme, že bude i nadále. Každému se ale líbí něco jiného, souvisí to také s umístěním daného přístroje a se softwarem. Například návštěvníci zoo nejvíce oceňují poskytované informace, hry, kvízy a v neposlední řadě aplikaci „fotka na Facebook“.

U výrobků značky Škoda na letišti jsou oblíbené videospoty, informace o historii značky a také možnost vybrat si vlastní barvu automobilu. V obchodních centrech je populární již zmíněná interaktivní navigace. A na společenských večerech zase zaznamenáváme stále větší zájem o aplikace propojené s Kinectem.

Technologie dnes již umí interaktivně spolupracovat s cílovým klientem, ale na příkladu Bluetooth to zrovna moc nefunguje. Lidé prostě Bluetooth nemají stále zapnuté. Jak jinak s nimi skrz digitální panely vyprovokovat interakci?

Ohledně Bluetooth musím souhlasit. Ještě před zhruba pěti lety mělo mnoho telefonů Bluetooth aktivní, takže vznikaly „Bluetooth vysílače“, které se například dávaly do výloh obchodů a „oslovovaly“ procházející klienty. Tato technologie však nyní ustoupila do pozadí a tolik se nevyužívá. Na druhou stanu, stále stoupá popularita NFC (Near Field Communication).

Co se týká interakce s uživatelem, přechod na smartphony a aktivní internetové připojení nám přináší spoustu možností, jak s klientem komunikovat v online i offline módu. Do online komunikace lze například zařadit QR kódy, dále pak jednoduché požadavky na vyplnění e-mailu a následné zasílání informací. K offline interakci může sloužit již zmíněný Kinect, tisk různých slev, lístků, výherních kódů apod.

Pravidlo úspěšného obchodu tkví v tom, že zákazníka oslovím a umožním mu koupit si produkt okamžitě. Jak je to s možností plateb přes stojany?

V interaktivních přístrojích lze použít všechny varianty plateb: hotovostní, kartou i přes mobil. Pro nás jsou v tuto chvíli nejzajímavější platby mobilní, kde zaznamenáváme rychlý růst a potenciál pro další rozvoj.

Dříve se dalo platit pouze přes SMS, provize pro operátora byly obrovské, ale nyní vznikají mobilní aplikace umožňující platbu z účtu s nízkými provizemi a jednoduchou systémovou integrací, tak je třeba toho využít.