Lístků do Ria je pořád dost

Diváci na stadionu

Diváci na stadionu Zdroj: archiv

O vstupenky na olympijská utkání je mezi českými fanoušky menší zájem, než tomu bylo v případě předchozích olympijských her v Soči a Londýně. Důvodem může být vyšší cena zájezdů, ale i obava z bezpečnostní situace.

Prodej vstupenek na olympijské hry v brazilském Riu de Janeiru, jež odstartují 5. srpna slavnostním zahajovacím ceremoniálem na fotbalovém stadionu Maracanã, byl oficiálně zahájen v lednu roku 2014. K zakoupení jich bylo 7,5 milionu, což představuje o 200 tisíc méně, než tomu bylo při londýnské olympiádě v roce 2012. Jako důvod se udává menší kapacita většiny sportovišť.

Na oblíbenou atletiku, závody v plavání či utkání plážového volejbalu, která se budou odehrávat přímo na proslavené pláži Copacabana, mohou lístky v Česku oficiálně prodávat pouze tři cestovní kanceláře, které získaly potvrzení od olympijského výboru v Riu: Čedok, IBTravel a Slan tour.

Na box a do favely

Cestovní kanceláře prodávají vstupenky v rámci zájezdových balíčků. „Nabízíme vytvoření kompletních balíčků podle preferencí klienta. Zahrnují leteckou dopravu, transfery, ubytování a vstupenky na zápasy,“ řekl Strategii ředitel komunikace a strategického rozvoje kanceláře Čedok Hynek Špinar. V případě zájmu klienta jsou k dispozici i služby českého průvodce.

Pro fanoušky, kteří si chtějí sportovní zážitky na olympijských sportovištích doplnit také o poznání dalších zajímavých míst v Brazílii, připravily cestovky možnost dokoupení výletů. Kancelář Slan tour klientům nabízí například zájezd do amazonského pralesa nebo na vodopády Iguaçu, které se nacházejí na hranici Brazílie a Argentiny. Čedok přidává ještě možnost odpočinkového pobytu u moře či jednodenní výlet do města Petrópolis spojený s návštěvou tamního pivovaru.

„Prakticky všechny zájezdy se prodávají s doplňkovými službami. V Riu de Janeiru je možné se vypravit do chudinské čtvrti favela,“ doplňuje generální manažer cestovní kanceláře IBTravel Filip Dohnálek.

Největší strašák

Zájem Čechů o vstupenky a zájezdy na olympiádu v Riu je adekvátní ceně zájezdů. „Zájezdy na londýnskou olympiádu byly logicky levnější než do Ria, a tudíž byl i zájem větší,“ říká Špinar. Souhlasí s ním i majitel Slan tour Ladislav Peška. „Zájem je nižší, než jsme očekávali. A výrazně nižší než na předchozí olympijské hry v Soči a Londýně,“ dodává.

Olympijské kruhy po brazilskuOlympijské kruhy po brazilsku | archiv

Do olympiády ale pořád ještě zbývá několik týdnů a zástupci všech tří kanceláří potvrzují, že zájemci o vstupenky a zájezdové balíčky se neustále hlásí. „Ubytování i vstupenky jsou stále k dispozici,“ zdůrazňuje Špinar.

Podle Dohnálka se nejlépe prodávají vstupenky na sporty, jako je tenis, atletika, plážový volejbal, rychlostní kanoistika nebo sedmičkové ragby. IBTravel měla v době uzávěrky Strategie prodáno přibližně 55 procent zájezdů na LOH – nižší zájem mezi sportovními fanoušky je podle jejího šéfa způsoben nejen vzdáleností místa konání her, ale rovněž nervozitou z politické a bezpečnostní situace nejen v Brazílii, ale i v Evropě. Naopak obavy z možného nakažení virem zika, který se s v posledních letech šíří po jihoamerickém kontinentu, nejsou tak velké, jak by se mohlo na první pohled zdát.

„Klienti zatím neprojevují obavy z viru zika tak, jak je to prezentováno v médiích. Stávající zákazníci, kteří si zájezd již zakoupili, se na nás občas obracejí s dotazy zejména ohledně očkování. Vysvětlujeme jim, jaká jsou rizika a že se není čeho obávat,“ zdůrazňuje Dohnálek.

Jak na klienty

Nižší zájem o cestu na olympiádu vede cestovky k tomu, aby ve větší míře využívaly reklamu a další kanály, jak klienty nalákat. „Využíváme web, sociální síť Facebook a e-mail,“ vyjmenovává Peška cesty, kudy se vydal Slan Tour. V IBTravel vsadili kromě aktivity na sociálních sítích a webu také na podporu prodeje u stávajících klientů, a to zejména formou B2B.

Podobně postupoval i Čedok. „Zájezdy jsme primárně nabídli svým klientům. Důležitou cílovou skupinou jsou korporátní klienti, kteří dále zvou své obchodní partnery,“ přibližuje ředitel komunikace společnosti Špinar a dodává, že vzhledem k ceně zájezdů a s tím související cílové skupině nejsou optimálním komunikačním kanálem sociální sítě.