Nový server nabízí až devadesátiprocentní příjem z prodeje hudby
„V hudebním průmyslu je naprosto běžné, že jednotlivé kapely mají různé smlouvy. Lepší podmínky si mohou prosadit zejména velká jména. Na Vivale jsou jasně nastavená pravidla. Zhruba desetina ceny pokryje nutné náklady a zbytek jde kapele. Ta obdrží utržené peníze vždy jednou měsíčně,“ uvedl nezávislý hudební publicista a spoluzakladatel prestižních hudebních cen Apollo Tomáš Tenkrát, který je zodpovědný za obsah nabízený na webu Vivala.cz.
V nabídce je už například nahrávka Fairytapes skupiny Skyline, album Box kapely Ready Kirken nebo album My Private Revolt brněnské elektrokapely Bullerbyne. Jde o starší tituly, které vyšly i na fyzických nosičích. „Kapela v několika jednoduchých krocích nahraje své skladby a obal, vyplní potřebné nacionále, cenu a následně odešle album ke schválení. Do čtyřiadvaceti hodin bude album schváleno a ihned se začne prodávat,“ popsal princip fungování Tenkrát. „Součástí projektu bude také poslech hudby v nižší kvalitě zdarma,“ dodal. Vivala se podle jeho slov soustředí především na interprety, které nikdo nezastupuje a kteří nemají možnost svou tvorbu levně prodávat.
Součástí služeb poskytovaných hudebníkům je i prvek crowdfundingu. Fanoušci mohou zaplatit za celá alba nebo jen jednotlivé písně vyšší částku, než jaká je minimální cena stanovena kapelou. Design webových stránek vytvořil hudebník a výtvarník Maťo Mišík. Partnery projektu jsou hudební portál Bandzone.cz a Ochranný svaz autorský.
Vivala.cz
Nově vzniklý projekt se rozhodla svými technologiemi a marketingem podpořit společnost Nodus Technologies provozující datové úložiště Ulož.to. „Vývoj jasně směřuje ke klíčové roli digitální distribuce hudby. Existuje zde obrovská poptávka, ale zatím zcela nedostačující nabídka. Naše technologie by mohly pomoci tento stav změnit,“ sdělil zástupce Nodus Technologies Jan Karabina.
Zástupci Ulož.to v minulých letech jednali také s českým zastoupením Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI) o případné spolupráci na projektu, který by řešil problém digitální distribuce hudby na českém trhu. „Bohužel se nepodařilo nalézt společné řešení. Stěží splnitelné garance a vysoké finanční požadavky některých zahraničních labelů posouvaly projekt do podoby, která by nešla na českém trhu realizovat,“ dodal Karabina.