Plzeňská Škoda vyměnila šéfa, Bernarda nahradil Ignačák

Důvody změny společnost neuvedla a nechtěl je rozebírat ani Bernard. Serveru E15.cz řekl, že odchod je jeho vlastním rozhodnutím. Skupinu neopouští zcela, stane se členem dozorčí rady.
„Je třeba zdůraznit, že změna na postu generálního ředitele nepřinese významné změny ve strategickém směřování firmy,“ uvedl spolumajitel Škody a předseda představenstva Tomáš Krsek.
Ignačák, který strávil značnou část kariéry v šumperské opravárně Pars nova, se podle svých slov zaměří na růst Škody v zahraničí.
Bojovník proti nákupu vlaků Railjet
Bernard se stal generálním ředitelem v listopadu 2010, o dva roky později se zařadil mezi akcionáře Škody. Do povědomí veřejnosti se zapsal především jako bojovník proti nákupu vlaků Railjet Českými drahami. Bernard argumentoval tím, že Škoda je schopna nabídnout podobné vlaky. České dráhy za nákup bez řádného tendru dostaly rekordní pokutu.
Škoda za Bernarda vyvinula řadu nových strojů, třeba pantografy RegioPanter. Uspěla například na trzích v Číně, Rusku nebo Německu. Za loňský rok očekává holding nejvyšší tržby ve své novodobé historii. Dosáhnou 17,8 miliardy korun, což je o pětinu více než loni. Rekordní budou i počty vyrobených tramvají a trolejbusů.
Škraloupem naopak zůstává spor s Českými drahami o dvacet nových lokomotiv 109E. Dodávka má léta zpoždění kvůli nedokončenému schvalovacímu procesu v Německu. Firmy proto vedou arbitráž, ve které jde o zhruba jednu miliardu korun.